Trwa ładowanie...

Megalodon miał 16 metrów długości. Naukowcy ustalili rozmiary giganta

Megalodon jest obiektem badań naukowców od dziesiątek lat, lecz dopiero teraz udało im się ustalić jego dokładne rozmiary. Okazuje się, że prehistoryczny rekin był prawdziwym gigantem. Mierzył ok. 16 metrów, a jego płetwy dorównywały wielkości człowieka.
Megalodon był prawdziwym gigantem. Naukowcy podali jego rozmiary
Megalodon był prawdziwym gigantem. Naukowcy podali jego rozmiary (YouTube)
dy1fudy

Megalodony to jedne z najbardziej przerażających zwierząt, jakie kiedykolwiek żyły na naszej planecie. Ogromne prehistoryczne rekiny są obiektem zainteresowania naukowców od wielu lat. Najnowsze badania pozwoliły ustalić, jakich rozmiarów były te wyjątkowe morskie stworzenia.

Naukowcy z Uniwersytetu Bristolskiego i Uniwersytetu w Swansea ustalili, że największa dotąd znana ryba drapieżna, żyjąca w okresie od 16 do 3 milionów lat temu, mierzyła około 16 metrów długości. Sama głowa giganta miała długość 4,65 metra, jego ogon 3,85 metra. Co ciekawe, płetwa megalodona była wielkości dorosłego człowieka. Z ustaleń badaczy wynika, że mierzyła 1,62 m.

Zespół naukowców był w stanie oszacować rozmiary gigantycznego stworzenia, porównując jego zęby z zębami współczesnych gatunków rekinów. Efekty swojej pracy opublikowali na łamach czasopisma naukowego "Scientific Reports".