Megalodon miał 16 metrów długości. Naukowcy ustalili rozmiary giganta

Megalodon był prawdziwym gigantem. Naukowcy podali jego rozmiary
Źródło zdjęć: © YouTube
06.09.2020 12:43

Megalodon jest obiektem badań naukowców od dziesiątek lat, lecz dopiero teraz udało im się ustalić jego dokładne rozmiary. Okazuje się, że prehistoryczny rekin był prawdziwym gigantem. Mierzył ok. 16 metrów, a jego płetwy dorównywały wielkości człowieka.

Megalodony to jedne z najbardziej przerażających zwierząt, jakie kiedykolwiek żyły na naszej planecie. Ogromne prehistoryczne rekiny są obiektem zainteresowania naukowców od wielu lat. Najnowsze badania pozwoliły ustalić, jakich rozmiarów były te wyjątkowe morskie stworzenia.

Naukowcy z Uniwersytetu Bristolskiego i Uniwersytetu w Swansea ustalili, że największa dotąd znana ryba drapieżna, żyjąca w okresie od 16 do 3 milionów lat temu, mierzyła około 16 metrów długości. Sama głowa giganta miała długość 4,65 metra, jego ogon 3,85 metra. Co ciekawe, płetwa megalodona była wielkości dorosłego człowieka. Z ustaleń badaczy wynika, że mierzyła 1,62 m.

Zespół naukowców był w stanie oszacować rozmiary gigantycznego stworzenia, porównując jego zęby z zębami współczesnych gatunków rekinów. Efekty swojej pracy opublikowali na łamach czasopisma naukowego "Scientific Reports".

Jednym z twórców publikacji był Jack Cooper, magister paleobiologii na Uniwersytecie Bristolskim. Naukowiec określił badanie "projektem jego marzeń". - Zawsze ekscytowały mnie rekiny. Podczas licencjatu pracowałem i nurkowałem z wielkimi rekinami w Republice Południowej Afryki. Oczywiście w metalowej klatce - mówił rozmowie z brytyjskim "Guardianem".

- To był mój wymarzony projekt. Studiowanie całego megalodona jest trudne, biorąc pod uwagę że to, co mamy, to zaledwie wiele oddzielnych zębów - wyjaśnił naukowiec.