McDonald's będzie lepiej wiedział, co chcemy zamówić. Dostosuje się do pogody
McDonald's za 300 mln dol. kupuje firmę technologiczną Dynamic Yield. Największe przejęcie od lat wpłynie na nasze decyzje zakupowe w restauracji.
27.03.2019 | aktual.: 27.03.2019 09:05
O transakcji wynoszącej 300 mln dol. poinformował Bloomberg. Po co McDonald's stawia na technologię i kupuje Dynamic Yield?
McDonald's kupuje Dynamic Yield
Przejęcie spółki pozwoli restauracji lepiej dopasować się do nastroju użytkowników. Dzięki rozwiązaniom Dynamic Yield interaktywne tablice reklamowe zaproponują zimny napój w upalny dzień albo też zachęcą do kupna kawy w wietrzny i deszczowy listopadowy wieczór. Słowem: mają być dopasowane do pogody, pory roku, a nawet zwyczajów mieszkańców.
Na pierwszy rzut oka cała technologia wydaje się zbyteczna - w końcu to logiczne, że w upalny dzień chcemy czegoś zimnego. Ale gdy tylko postawimy stopę w klimatyzowanej restauracji i od razu zobaczymy ofertę na lody, to pewnie znacznie szybciej chwycimy za portfel. McDonald's wie co robi.
Tym bardziej że pogoda się zmienia. Dla klientów może to być ciekawe doświadczenie - podczas ciepłego poranku zobaczą ofertę, która różnić się będzie od deszczowego popołudnia.
Z informacji wynika, że McDonald's testował rozwiązanie już w ubiegłym roku. Nowe menu powinno zacząć obowiązywać, gdy wszelkie szczegóły związane z transakcją zostaną dopięte na ostatni guzik.
Czy także w Polsce? Pewnie na tę nowość poczekamy nieco dłużej.
McDonald's i KFC wierzą w technologie
Największe restauracje zdają sobie sprawę z tego, że technologia stała się nieodzowną częścią życia. Ludzie interesują się nowinkami, więc nawet fast foody muszą wprowadzać technologiczne ciekawostki, aby zwrócić na siebie uwagę. Niedawno KFC doceniło esport. W ramach akcji promocyjnej sieć restauracji przygotowała specjalne kody zniżkowe, które fani CS:GO mogli znaleźć na mapach w dedykowanej puli serwerów.