mBank wprowadza nową usługę Blika. "Prośba o przelew" jest już dostępna w aplikacji
mBank udostępnił dziś nową funkcję Blika. "Prośba o przelew" jest dostępna wraz z najnowszą aktualizacją aplikacji mobilnej banku. Dzięki usłudze użytkownicy mogą poprosić swoich znajomych o przesłanie pieniędzy na numer telefonu powiązany z rachunkiem bankowym.
mBank udostępnił dziś w swojej aplikacji mobilnej niezwykle przydatną funkcję. Bank daje możliwość przesłania za pośrednictwem Blik-a prośby o przelew na numer telefonu powiązany z rachunkiem. Wkrótce usługę mają także wprowadzić pozostałe placówki.
Użytkownicy, którzy wyślą prośbę o przelanie środków będą musieli podać numer telefonu osoby, do której zwracają się o pożyczkę lub zwrot pieniędzy. Odbiorcy wiadomości otrzymają specjalne powiadomienie. Prośbę będą mogli zaakceptować lub odrzucić w ciągu 72 godzin. Po tym czasie nadawcy otrzymają informację o tym, że adresat prośby nie odpowiedział oraz nie wykonał przelewu.
Usługa realizowana jest wyłącznie po zalogowaniu się do aplikacji mobilnej. Nie będzie możliwości wysłania prośby o przelew do osób, które nie korzystają z Blika. Rozwiązanie ma w znacznym stopniu poprawić bezpieczeństwo użytkowników banku. Przelewy tego typu mają zapobiec popularnym w ostatnim czasie próbom wyłudzania kodów Blik przez osoby podszywające się pod naszych znajomych za pomocą nieznanych numerów telefonu czy fałszywych profili w mediach społecznościowych.
Jak poprosić o przelew?
Aby dokonać transakcji za pomocą "prośby o przelew" należy:
- Kliknąć w ikonę Blik
- Wybrać odbiorcę, a następnie kwotę przelewu
- Opisać czego dotyczy rozliczenie
- Wysłać prośbę o przelew na numer telefonu
Obecnie w Polsce 8 banków umożliwia swoim klientom korzystanie z przelewu na telefon Blik. Oprócz mBanku są to: Alior Bank, Bank Millennium, Credit Agricole, Getin Bank, ING Bank Śląski, PKO Bank Polski oraz Santander Bank Polska.