Marketing wirusowy nie jest skuteczny?

Z ostatnich badań amerykańskiej firmy Jupiter Research wynika, że zaledwie 15% konsumentów, zachęconych kampanią wirusową, kupiło dany produkt.

10.09.2007 15:30

Jak można przeczytać w raporcie, ponad 50% amerykańskich reklamodawców, korzystających dotychczas z marketingu wirusowego, przyznaje, że do 2008 r. w znacznym stopniu zmniejszy korzystanie z tego typu usług, ponieważ nie przynoszą one spodziewanych efektów.

Analitycy w raporcie "Marketing Wirusowy: dostarczenie wiadomości dla mas" podkreślają, że marketing wirusowy jest efektywny, jeżeli konsumenci zachęcani są przez wpływowych użytkowników ( najskuteczniej zarażających danym viralem ), którzy nie są jednak w żaden sposób powiązani z firmą oferującą dany produkt.

_ - Jedna kampania wirusowa jest często wysyłana do wszystkich potencjalnie zainteresowanych grup użytkowników- _ mówi Emily Riley z Jupiter Research. _ - Różne grupy nie tylko różnie reagują na poszczególne kampanie, ale przede wszystkim inaczej przekazują dalej reklamowe informacje. _

Marketing wirusowy może przynieść spodziewane skutki, jeśli rozróżni się grupy docelowe oraz rodzaje kampanii. Akcje w serwisach społecznościowych powinny być przeznaczone dla młodych konsumentów, a kampanie emailowe dla starszych, podkreślają twórcy raportu.

Źródło: BizReport

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Komentarze (0)