Koronawirus a zakupy online. Nowe badanie: tylko 13 proc. internautów nie kupuje w sieci
Koronawirus przyczynił się do wzrostu liczby osób kupujących w sieci - wynika z badania przeprowadzonego przez agencję Zymetria. Okazuje się, że aż 87 proc. internautów kupuje online, co oznacza wzrost o 11 proc. w stosunku do poprzedniego roku.
Zaledwie 13 proc. internautów nie kupuje w sieci. Niezdecydowanych trudno przekonać, za to ci już przekonani kupują z coraz większym entuzjazmem - informuje poniedziałkowa "Rzeczpospolita".
Dziennik podaje, że z najnowszego badania przeprowadzonego przez agencję Zymetria wynika, że 87 procent internautów kupuje online, co oznacza wzrost o 11 punktów procentowych w stosunku do poprzedniego badania z 2019 roku.
- Kluczowym wyzwaniem stojącym przed kanałem online będzie utrzymanie nowych klientów, a ci bywają różni. Wyróżniamy wśród nich osoby, które przymuszone sytuacją zrobiły swoje pierwsze zakupy w sieci i doświadczonych e-kupujących, którzy w wyniku zmian sięgnęli po nowe kategorie produktowe - mówi dyrektor zarządzająca w Zymetria, Edyta Czarnota, w rozmowie z "Rz".
Z przeprowadzonego badania wynika, że co trzeci kupujący w sieci wybiera co najmniej spośród trzech kategorii, co również oznacza wzrost o 11 punktów procentowych.
- Duże firmy zanotowały wzrost obrotów w kanale e-commerce, dlatego będą chciały kontynuować swoją strategię sprzedaży w sieci - wyjaśnia Czarnota.
"Rz" zwraca jednak uwagę, że choć sprzedaż internetowa cieszy się ostatnio rosnącą popularnością, to nie oznacza, że na rynku panują "złote żniwa". - Konkurencja jest nadal mordercza. I choć rynek ma wzrosnąć o ponad 30 proc., to również o 10 proc. wzrosło zadłużenie sektora. Nie wszyscy po równo na koniunkturze zarabiają - czytamy.