Jak internet zmienił biznes? "The New Gatekeepers" - tegoroczna analiza trendów Benedicta Evansa na Infoshare 2023 już 24‑25 maja w Gdańsku

Źródło zdjęć: © Adobe Stock

18.05.2023 10:32, aktual.: 18.05.2023 11:02

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Znamy szczegóły wystąpienia Benedicta Evansa, jednego z najbardziej uznanych obecnie analityków technologii i innowacji, który wystąpi na konferencji Infoshare 2023 już 24-25 maja w Gdańsku. Zaprezentuje on autorską analizę trendów - zestawieniezainteresuje marketerów, fanów nowych technologii i przedstawicieli branży ecommerce.

The New Gatekeepers – jak internet zmienił gospodarkę

Każdego roku Benedict Evans, jeden z najważniejszych myślicieli branży technologicznej, przygotowuje obszerną prezentację dotyczącą trendów makro i strategicznych w branży technologicznej. W swojej tegorocznej publikacji "The New Gatekeepers" , Evans analizuje, w jaki sposób firmy takie jak Amazon, Google, Facebook i Apple stały się nowymi "strażnikami", kontrolującymi dostęp do produktów, usług i publiczności w sposób, który nie był możliwy w pierwszych dniach istnienia Internetu

© materiały partnera

Podczas swojego wystąpienia podczas Infoshare 2023, autor skupi się na trzech najciekawszych zagadnieniach z opracowanej analizy trendów:

1.The end of free money – jak zmiany w makroekonomii wpływają na technologię


Makroekonomia po raz pierwszy od dekady ma wielki wpływ na technologię. Analityk omówi jak rezygnacja z polityki zerowych stóp procentowych wpływa na branżę tech. Przyjrzy się dokładniej zmianom w e-commerce, marketingu, a także inwestycjach Venture Capital, a także poruszy temat zwolnień w branży tech i pokaże je z szerszej perspektywy

2.The new gatekeepers – nowi liderzy reklamy, handlu i mediów

W tej części Evans omówi spadek zysku domów handlowych, reklam prasowych i mediów oraz wzrost firm działających głównie w przestrzeni online, takich jak Google, Amazon, Meta, czy ByteDance (właściciel TikToka). Analityk porówna zyski tych firm płynące z reklam i te, płynące z podstawowych usług biznesów - to część, która zainteresuje również marketerów.

Właścicieli biznesów e-commerce jak i marketerów zainteresuje również porównanie kosztów kanałów dotarcia do klientów. W zestawieniu znajdą się m.in. wynajem fizycznej przestrzeni, zwroty, a także search ads, czy e-mail marketing. Evans omówi też jak marki e-commerce mogą odnieść sukces na przykładzie Anker i Shein.

Kolejnym ważnym punktem w tej części prezentacji są media i jak przejście do świata online na nie wpłynęło. Analityk przedstawi porównanie penetracji rynku przez tradycyjną telewizję, platformy VOD i platformy streamingowe. Zobaczymy również porównanie budżetów produkcyjnych dysponowanymi przez firmy, które zaczynały w tradycyjnej przestrzeni telewizyjnej i kinowej (np. Disney, Warner Discovery, Paramount) oraz platformy streamingowe (np. Netflix, Amazon, Apple).

Ważnym pytaniem będzie, co jest ważniejsze: software czy content? W tej części prezentacji nie może też zabraknąć platformy YouTube, która być może nie produkuje filmów czy seriali, ale jest niezaprzeczalnie jednym z największych dostarczycieli contentu video.

Podsumowując tę część, Evans omówi, czy wiekowy już model biznesu, tj. produkcja → dystrybucja → promocja → sprzedaż, dalej znajduje zastosowanie w dobie internetu.

3.Dreams for future – gdzie leży przyszłość technologii?

Cloud, Metaverse, Web3, Crypto, AI – najczęściej powtarzane hasła w kontekście przyszłości branży tech również zostaną omówione w trakcie prezentacji. Benedict Evans przedstawi obecną wartość rynku NFT oraz porówna pieniądze operacyjne wydane na launch iPhone’a z tymi już wydanymi na wirtualną rzeczywistość Mety. Przyjrzy się też bliżej uczeniu maszynowemu i generatywnej sztucznej inteligencji. I zada ważne pytanie: czy zmierzamy w kierunku stworzenia silnej sztucznej inteligencji?

Benedict Evans – Analityk technologii z 20-letnim doświadczeniem 

Benedict Evans to jeden z najbardziej uznanych obecnie analityków technologii i innowacji. Występował już na scenach WebSummit, Slush, NextConf, a już niedługo, 24 maja, pojawi się również w Polsce na Infoshare 2023! Ponad 20 lat spędził na analizowaniu rynku mobilnego, mediów i technologii. Pracował już z takimi markami jak NBCUniversal, Channel 4, Orange i największymi funduszami inwestycyjnymi m.in. Entrepreneur First, Mosaic Ventures, Andreessen Horowitz. Evans tworzy też m.in. Another Podcast, bloga, i newsletter, który subskrybuje 175 tysięcy osób. Ma też rzeszę fanów na Twitterze (376 tys. śledzących) oraz na LinkedIn (32 tysiące obserwujących).

Spotkaj Benedicta Evansa na Infoshare 2023 

Evans jest jednym z blisko 200 prelegentów występujących podczas tegorocznej konferencji Infoshare, która łączy najnowsze rozwiązania technologiczne z biznesem. Wydarzenie to także imponująca strefa Expo ze stoiskami liderów branży tech i innowacyjnych startupów oraz aż 6 imprez towarzyszących, będących okazją do biznesowego networkingu.

Wstęp na konferencję zapewnią skrojone do potrzeb poszczególnych uczestników wejściówki. Szczegóły dotyczące biletów dostępne są na stronie Organizatora.

Źródło artykułu:WP Tech