Intel Labs prezentuje jak ewoluujemy wraz z technologią

Intel Labs prezentuje jak ewoluujemy wraz z technologią
Źródło zdjęć: © Intel

11.09.2012 13:15, aktual.: 11.09.2012 15:01

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Intel pokazał jak zmienia się sposób wykorzystywania technologii przez ludzi i jak wpłynie on na przyszłe rozwiązania technologiczne.

Futurolog Intela Brian David Johnson poprowadził dyskusję panelową z udziałem badaczy, pisarzy science-fiction i analityków, aby zbadać ewolucję związków między ludźmi i technologią. Do dyskusji zaproszono następujących gości:
• Analityków branżowych: Roba Enderle, analityka technologii w Enderle Group, oraz Kathleen Maher, analityka w Jon Peddie Research
• Pisarzy science fiction: Madeline Ashby, autorkę powieści „vN”, oraz Karla Schroeder, autora serii „Virga” i innych powieści umiejscowionych w odległej przyszłości
•. Badaczy z Intel Labs: Margie Morris, psycholog kliniczną i badaczkę w Intel Labs, oraz Douga Carmean, Intel Fellow i badacza w Intel Labs

Po dyskusji panelowej odbył się pokaz siedmiu interaktywnych, kontekstowych innowacji opracowanych przez Intel Labs, które zademonstrowały jak zmieniają się relacje między ludźmi a technologią, w tym sposoby robienia zakupów, sprzedaży i komunikacji.

Ekran bez granic - zmiana sposobu i miejsca, w jaki wyświetlamy treść i wchodzimy z nią w interakcje

Demonstracja „Ekran bez granic”. używa unikatowych algorytmów, aby przekształcić dowolną powierzchnię w domu lub w pracy w interaktywny ekran. Badacze Intela pokazują jak architektura Intel w połączeniu z oprogramowaniem producenta integruje obrazy z wielu źródeł i umożliwia owijanie obrazu wokół obiektów i krawędzi. Technologia ta pozwoli udostępniać i wyświetlać obiekty na wiele nowych sposobów.

Emocje wyrażone obrazem - wykorzystanie emocji do zmiany sposobu, w jaki wchodzimy w interakcje z urządzeniami

Ta instalacja bada emocjonalne skojarzenia z obrazami oraz możliwość wykorzystania obrazów do dzielenia się emocjami. Zdjęcia zrobione telefonami komórkowymi z aplikacją Instagram są rzutowane na duży, interaktywny ekran, a przeprowadzana w czasie rzeczywistym uczuciowa analiza podpisów pozwala na wydedukowanie nastroju zdjęcia. Intelowskie oprogramowanie do analizy uczuciowej używa podpisów zgodnie z kołowym modelem emocji. Algorytmy przekładają tę klasyfikację na kolorowe oznaczenia obrazów na interaktywnym ekranie, a goście są proszeni o określenie uczuć, jakie wywołuje w nich obraz, za pomocą dotykowej „mapy nastrojów”. Zmiany wprowadzone za pomocą mapy nastrojów są odzwierciedlane poprzez barwy, tekst i dźwięk. Ponadto goście mogą kojarzyć obrazy o podobnym nastroju, używając emocji do zmiany układu i kolorów całej instalacji. Kompozycje te pozwalają uchwycić zbiorowy klimat wydarzeń.

Interaktywne zakupy - zmiana sposobu robienia zakupów

Zakupy online zmieniają sposób, w jaki konsumenci nabywają towary. Tradycyjni detaliści tracą klientów na rzecz internetowych konkurentów, ale poprzez integrację cyfrowych znaków ze środowiskiem sklepowym mogą wykorzystać zalety handlu elektronicznego w fizycznych placówkach, co zapewni korzyści konsumentom, producentom i detalistom. Dostępne są takie technologie, jak czujniki ruchu, czujniki temperatury, kamera, WiFi/3G, Ethernet, ekran dotykowy, komunikacja NFC i łączność chmurowa. Urządzenia wyposażone w szeroką gamę czujników mogą bezpiecznie komunikować się z serwerami zaplecza i z chmurą, dostarczając kontekstowe dane kupującym i producentom, aby stworzyć nową metodę robienia zakupów w tradycyjnych sklepach.

Marketing poza linią wzroku - zmiana sposobu, w jaki prowadzimy marketing

Oświetlenie i oznakowanie LED może się stać kolejnym narzędziem, które pomoże konsumentom w podejmowaniu decyzji o zakupie. Oświetlenie LED upowszechnia się ze względu na naturalne zalety, takie jak wysoka sprawność energetyczna, przyjazność dla środowiska i estetyka wzornicza. Podczas tej demonstracji Intel pokazał jak modulować światło LED, aby przesyłać dane marketingowe widoczne tylko dla aparatu w smartfonie. Zasadniczo ludzkie oko dostrzega tylko znak LED, ale jeśli aparat zostanie skierowany na znak, smartfon odbierze dodatkowe informacje przypominające „niewidzialny”. kod QR (np. przekierowanie przeglądarki pod adres URL z dodatkowymi informacjami).

Komunikacja sytuacyjna –. zmiana sposobu, w jaki ludzie kontaktują się ze sobą

Często dzwonimy do przyjaciół, żeby zapytać, co słychać, i przeszkadzamy im w spotkaniu lub w ważnym wydarzeniu. Czy nie byłoby świetnie, gdyby nasze telefony pokazywały, co robią przyjaciele, abyśmy mogli podjąć decyzję, kiedy i jak się z nimi skontaktować? Demonstracja Intela bada tę koncepcję i wykorzystuje telefon do określania aktywności oraz interakcji społecznościowych użytkownika na podstawie sprzętowych i programowych czujników w połączeniu z maszynowymi algorytmami uczenia się. Badacze Intela pokazują jak telefon przyszłości będzie wykrywał aktywność/dostępność użytkownika i wykorzystywał tę wiedzę do informowania zaufanego kręgu znajomych. Telefon będzie mógł podejmować odpowiednie działania w imieniu użytkownika, wybierając najlepszy sposób wysyłania/odbierania wiadomości (np. wiadomość tekstowa podczas spotkania, połączenie głosowe podczas jazdy samochodem).

Bezproblemowe spotkania –. zmiana sposobu organizowania spotkań

Podczas tej demonstracji badacze Intela pokazali, jak urządzenia mogą automatycznie wnioskować, z kim chcesz współpracować, i pomagać w zorganizowaniu spotkania online przy minimalnym nakładzie pracy. W tym celu wykorzystuje się algorytm wykrywania bliskości z przetwarzaniem sygnałów radiowych i dźwiękowych, a także gromadzenie danych z kalendarza, poczty e-mail i komunikatorów internetowych.

Aktywność warunkowana społecznościowo - zmiana sposobu koordynowania działań grupowych

Co by było, gdyby telefony automatycznie uczyły się preferencji użytkowników jako pojedynczych osób i jako członków grupy poprzez obserwowanie, gdzie się udają i co robią? Podczas tej demonstracji badacze Intela pokazują jak ulepszyć rekomendacje dotyczące podejmowania działań, uwzględniając nie tylko zaobserwowane zachowanie ludzi, ale również różnice pomiędzy wiedzą osobistą a grupową. Używając dużego zbioru danych, Intel pokaże, że nie można modelować zachowań grupowych poprzez proste poszukiwanie zbieżnych preferencji, ponieważ dynamika grupy jest znacznie bardziej skomplikowana.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)