Hyper Poland: chcą, żeby pociągi lewitowały. Microsoft zainwestował w polski projekt

Hyper Poland: chcą, żeby pociągi lewitowały. Microsoft zainwestował w polski projekt

Hyper Poland: chcą, żeby pociągi lewitowały. Microsoft zainwestował w polski projekt
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Adam Bednarek
30.05.2019 08:22

Microsoft regularnie finansuje najlepiej zapowiadające się pomysły. Teraz gigant docenił polski projekt Hyper Poland. Polacy chcą stworzyć lewitujące pociągi, rozwijając ideę hyperloop. Pomoże w tym grant od Microsoftu.

Firma Hyper Poland otrzymała grant w wysokości 120 tys. dol. w ramach Microsoft for Startups - programu wspierającego najbardziej perspektywiczne spółki technologiczne na świecie.

Wykorzystanie Platformy Azure, dzięki wykorzystaniu wydajnych jednostek obliczeniowych (HPC) do symulacji, pozwoli Hyper Poland znacznie usprawnić prace nad systemem magrail (kolej magnetyczna zintegrowana z torem kolei tradycyjnej –po tym samym torze mogą poruszać się pociągi na kołach oraz pojazdy na poduszce magnetycznej), Ponadto chmura pozwoli na weryfikację rozwiązań w zakresie IoT oraz uczenia maszynowego implementowanych w infrastrukturze testowej
Hyper Poland

Prawie pół miliona zł od Microsoftu może robić wrażenie. To jednak nie jedyna kwota, jaką ostatnio Hyper Poland zdobyło. Wcześniej Polacy na platformie seeds.com zebrali 255 tys. euro, czyli przeszło milion zł. W połowie maja firma Hyper Poland otrzymała dotację w wysokości 16,5 mln zł z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Na tym może się nie skończyć. Zespół Hyper Poland zakwalifikował się do MassChallenge Switzerland. Wybrane startupy podczas 4-miesięcznego programu realizowanego w Lozannie nie tylko będą spotykać się z ekspertami, ale też powalczą o nagrodę. Do zgarnięcia jest suma w wysokości do 1 mln franków szwajcarskich. Czyli ponad 3,8 mln zł.

Hyper Poland: jak to działa?

Hyper Poland nie potrzebuje nowych torów czy tuneli. Jak tłumaczą twórcy, opracowana w Polsce technologia ma pozwolić na to, aby w istniejących już korytarzach kolejowych zamiennie poruszały się zwykłe pociągi oraz superszybkie pociągi magnetyczne. Takie wdrożenie technologii Hyperloop ma być kilkukrotnie tańsze niż w pierwotnym pomyśle zakładającym budowę od zera infrastruktury próżniowej.

Na gotowych torach pociągi Hyper Poland będą mogły poruszać się z prędkością 300 km/h. Dopiero potem zmodyfikowane tory kolejowe zostaną przykryte pokrywą próżniową, a po obniżeniu ciśnienia powietrza wewnątrz tunelu, prędkość pojazdów wzrośnie do 600 km/h.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (121)