Google najcenniejszą marką na świecie

Google najcenniejszą marką na świecie
Źródło zdjęć: © heise-online.pl

30.04.2009 15:28, aktual.: 30.04.2009 16:00

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W opublikowanym wczoraj na łamach "Financial Times" raporcie dotyczącym wartości globalnych marek, sieciowy gigant Google został uznany za brand numer jeden. Wartość znaku handlowego firmy została wyceniona na ponad 100 miliardów dolarów.

Obraz
© (fot. heise-online.pl)

Badania wartości marek przeprowadziła firma Millward Brown i wynika z nich, że mimo światowego kryzysu wiele brandów jest wycenianych lepiej niż rok temu. Na przykład numer jeden na liście Google zwiększył wartość swojej marki aż o 1. procent. Co ciekawe, w pierwszej dziesiątce najwięcej wartych marek znajduje się aż sześć firm związanych z IT i telekomunikacją. Wyceniony na ponad 76 mld dolarów Microsoft zajmuje drugą pozycję, natomiast czwarty na liście IBM oszacowano na ponad 66 mld dolarów. Bardzo wysoką szóstą pozycję zajęła firma Apple, a jej brand został wyceniony na 63 mld dolarów. Z raportu wynika, że wzrosła wartość brandów związanych z elektronicznym handlem, na przykład Amazon zyskał aż 85 proc., natomiast platforma eBay została wyceniona wyżej o 16 procent niż rok temu. Dzięki inwestycji w telefonię mobilną korporacja Vodafone trafiła na 9. miejsce zestawienia i jej wartość wzrosła o 45
procent w stosunku do roku poprzedniego i została wyceniona na niemal 54 mld dolarów.

Co ciekawe, kryzys finansowy, który dotknął banki amerykańskie (spadek wartości, np. Bank of America o 5. procent, Citi o 52 procent), bardzo dobrze przysłużył się chińskiemu konkurentowi – China Merchants Bank zanotował rekordowy wzrost wartości swojej marki o 168 procent.

Należy jednak zauważyć, że pomimo wzrostu wartości marek często wartość samych firm zmalała w ciągu ostatniego roku. Niewątpliwie jednak przedsiębiorstwa wyróżniające się dobrą i znaną marką mają w obecnych trudnych czasach większą szansę na przetrwanie. Z raportu Millward Brown wynika, że branża IT i telekomunikacji należą niewątpliwie do tych sektorów globalnej gospodarki, którym kryzys nie zdążył jeszcze poważnie zaszkodzić.

wydanie internetowe www.heise-online.pl

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (28)