Giganci zmieniają loga
Microsoft po raz pierwszy od 25 lat ma nowe logo. Niektórzy twierdzą, że jest mdłe, inni że bardzo mdłe, jeszcze inni są nim zachwyceni. Ale firmy branży technologicznej, tak jak i zresztą wszystkie inne, mają to do siebie, że często swoje logo zmieniają. Przypatrzmy się zatem kilku takim właśnie zmianom.
Microsoft po raz pierwszy od 25 lat ma nowe logo. Niektórzy twierdzą, że jest mdłe, inni że bardzo mdłe, jeszcze inni, że po prostu nijakie. Ale firmy branży technologicznej, tak jak i zresztą wszystkie inne, mają to do siebie, że często swoje logo zmieniają. Przypatrzmy się zatem kilku takim właśnie zmianom.
Najpierw było słowo... Wróć - najpierw było to logo (u góry po lewej). Dość brzydkie, przypominające oznaczenia graficzne pierwszych polskich firm powstających po przemianie ustrojowej. Usprawiedliwia je rok powstania, czyli 1975. Tak samo jak i zresztą rok powstania jego następcy (u góry po prawej).
W roku 1987 stworzono używane przez następne ćwierć wieku logo Microsoftu (w środku), które obecnie zmieniło się w coś bardzo minimalistycznego (na dole).
źródło: Gizmodo.pl
Apple
To pierwsze logo (pierwsze od lewej) stworzone zostało na samym początku działalności firmy w roku 1976 i wyglądało jak XIX-wieczna rycina lub fragment banknotu dolarowego o dowolnym nominale. Tego drugiego (drugie od lewej) używano w latach 1976-1998. To trzecie (trzecie od lewej), aktualne, oddaje znakomicie współczesnego ducha firmy, która stawia na dizajnerski minimalizm.
Przez moment, w 1998 roku, Apple używało też czarnego logo (po prawej). To coś dla osób uważających, że korporacja z Cupertino zawsze była częścią ciemnej strony Mocy.
źródło: Gizmodo.pl
IBM
International Business Machines Corporation Inc. to jedna z najstarszych firm informatycznych świata. Nic więc dziwnego, że w przeciągu ponad 100 lat wielokrotnie zmieniała swoje logo.
źródło: Gizmodo.pl
Pierwsze dwie próby (od lewej) z 1998 były dość nieudane. Następna (po prawej), o rok starsza, dzielnie służy nam po dziś dzień. Trudno ocenić je pod względem estetyki - jest dość nijakie. Jednak na pewno wbiło się mocno w pamięć wszystkim internautom, którzy widzą je średnio kilkanaście razy dziennie.
źródło: Gizmodo.pl
Mozilla Firefox
To pierwsze przypomina nieco szkolne wprawki na lekcjach plastyki. Różnica między drugim i trzecim istnieje, ale są to raczej kosmetyczne zmiany.
źródło: Gizmodo.pl
Nokia
Nic dziwnego, że podczas tak długiego okresu istnienia były duże zmiany. Pierwsze logo (od lewej) średnio pasuje do obecnego profilu fińskiej korporacji. Pochodzi ono z roku 1865, kiedy Nokia była fabryką masy papierniczej, a później także kabli i galanterii gumowej.
źródło: Gizmodo.pl
Xerox
To również firma z wiekową tradycją. Zmiany w jej logo na przestrzeni dziejów polegały głównie na przepisywaniu nazwy czcionkami trochę grubszymi i cieńszymi, ale o podobnym kroju.
źródło: Gizmodo.pl