Facebook. Pożegnaj się ze znanym wyglądem.
Nowy wygląd Facebooka dla wszystkich użytkowników zacznie obowiązywać od września. Jest uproszczony i przypomina wygląd portalu na aplikacji mobilnej. Nie wszystkim się to spodoba.
Facebook niedługo całkowicie przejdzie na nowy wygląd strony. Już teraz użytkownicy mogą widzieć powiadomienie w tym temacie, przy wejściu na stronę. Jeszcze przez chwilę można korzystać ze starego wyglądu Facebooka, ale ta możliwość zniknie we wrześniu.
Nowy wygląd czerpie z designu mobilnej wersji Facebooka na smartfonach. W rezultacie jest prostszy, ikony są większe i bardziej czytelne i jest zdecydowanie mniej informacji tekstowych.
Minusem nowego wyglądu Facebooka może być rozmiar wyświetlanych postów. Są znacznie większe niż w klasycznym wyglądzie przez co, jeden post zajmuje prawie cały obszar ekranu. Skutkuje to tym, że użytkownik będzie musiał jeszcze więcej scrollować, aby przejrzeć tę samą ilość materiału, co w klasycznym wyglądzie.
Pasek z relacjami znajomych (stories) dostaje w nowym wyglądzie większe znaczenie. Zajmuje główną pozycję na górze ekranu, a kafelki z relacjami są zdecydowanie większe niż w starym wyglądzie.
Nowy wygląd Facebooka wprowadza też funkcję pożądaną przez coraz większą liczbę użytkowników, czyli tryb ciemny, który jest bardziej przyjazny dla oczu użytkownika zwłaszcza w godzinach wieczornych i w nocy. Aby włączyć tryb ciemny w nowym wyglądzie należy rozwinąć menu pod ikoną strzałki w prawym górnym rogu i "przełączyć" suwak.
Jak wrócić do starego wyglądu Facebooka?
Jeszcze przez chwilę można wrócić do starego wyglądu Facebooka, aby to zrobić należy ponownie rozwinąć menu pod ikoną strzałki i wybrać pozycję "Przełącz na klasyczną wersję Facebooka". Portal zapyta o powód powrotu, ale nie trzeba tam nic wpisywać.
Klasyczna wersja jest dostępna jeszcze przez kilka tygodni. Od września jedyną dostępną będzie nowa wersja, jednak nie wiadomo dokładnie którego września.