Facebook pozbędzie się reklam, które zniechęcają do pójścia na wybory

Facebook pozbędzie się reklam, które zniechęcają do pójścia na wybory

Facebook pozbędzie się reklam, które zniechęcają do pójścia na wybory
Źródło zdjęć: © East News | Michael Macor
Adam Bednarek
24.10.2019 08:24, aktualizacja: 24.10.2019 09:38

Facebook nie będzie wyświetlać reklam, które mogą negatywnie wpłynąć na frekwencję. Tłumaczy to walką z dezinformacją, ale możemy domyślać się, że w ten sposób gigant chroni swój biznes.

Jak informuje press.pl, Facebook wyczyści serwis z płatnych reklam, które zachęcają potencjalnych wyborców do zostania w domu, zniechęcając do pójścia na głosowanie. Mówiąc wprost, spoty w stylu "twój głos się nie liczy" nie mają szans na publikację. Nawet, jeżeli ktoś za nie zapłaci.

Serwis społecznościowy tłumaczy swoją decyzję chęcią walki z manipulacją i dezinformacją. W końcu zniechęcanie innych to też wpływanie na potencjalnych wyborców.

Z drugiej strony nie da się ukryć, że dla Facebooka wybory to szansa na świetny zarobek. Donald Trump w 2018 roku był największym politycznym reklamodawcą na Facebooku.

Także w Polsce przeznacza się miliony na kampanię w internecie. Ostatnio prawie 2 mln złotych wydała na reklamy na Facebooku Koalicja Obywatelska, czyli Platforma Obywatelska, Nowoczesna i Zieloni. Inne komitety wydały kilkaset tys. na podobną promocję.

Politycy płacą Facebookowi miliony, by hasła wyborcze trafiały do potencjalnych wyborców. A tymczasem ci sami ludzie w międzyczasie widzieliby reklamy, które zniechęcałyby do oddania głosów. Ktoś mógłby stwierdzić, że taka promocja w sieci się nie opłaca - "my wydajemy grube pieniądze, a Facebook i tak promuje tych, przez których nie dostaniemy głosu".

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)