Co robimy z internetem w komórkach?
W pierwszej połowie tego roku o 77% wzrósł ruch w sieciach mobilnych. Aż 22% przetransferowanych danych stanowiły połączenia z serwisem YouTube. Popularność Facebooka wzrosła o 297%, a Twittera o 166%
Najpopularniejszym sklepem z aplikacjami w dalszym ciągu jest Apple App Store z 84-procentowym udziałem w rynku, drugie miejsce pod względem wielkości transferów przypadło Android Market (13%), inne sklepy to zaledwie 3. rynku.
Warto przy tym zauważyć, że ruch generowany przez sklepy z aplikacjami stale rośnie - w badanym okresie Android Market odnotował aż 196-procentowy wzrost ruchu, z kolei ruch generowany przez App Store powiększył się o 84%.
Obciążenie mobilnych sieci transmisją wideo wzrosło w drugiej połowie 201. roku o 93%. udział YouTube'a w całym streamingu oszacowany został na 52%. Nasze pakiety danych w 39% konsumowane są przez pliki wideo przesyłane strumieniowo.
Kolejnych 29% pochłania nam przesył plików i dokładnie tyle samo przeglądanie stron WWW (29%). Allot tworząc statystyki bazował na danych zebranych od operatorów z całego świata (od ponad 250 mln użytkowników).