Boeing 737 MAX. W Stanach Zjednoczone trafiły na "cmentarzysko". W Polsce też zostaną przeniesione

Zaufanie linii lotniczych i pasażerów do Boeingów 737 MAX spadło. Samoloty od dłuższego czasu nie latają i zajmują miejsca na lotniskach. Wiemy, gdzie trafią uziemione maszyny należące do LOT. Obecnie są w Warszawie, ale niebawem się to zmieni.

Samoloty Boeing 737 MAX 8 zostały uziemione do odwołania
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | LOT
Adam Bednarek

LOT ma w swojej flocie pięć samolotów Boeing 737 MAX. W marcu wszystkie zostały uziemione - w całej Europie i Ameryce Północnej. To efekt dwóch wypadków, które zdarzyły się w ostatnim czasie. Chociaż modele należące do LOT-u były bezpieczne ("nie stwierdziliśmy żadnych usterek, które zagrażałyby bezpieczeństwu rejsów" - podkreślono w komunikacie) zostały wyłączone z eksploracji. Podobnie dzieje się na całym świecie.

Gdzie trafiaja nieużywane samoloty? W Stanach Zjednoczonych ich tymczasowym parkingiem jest lotniskiem w Victorville, nazywane "cmentarzyskiem". To właśnie tam przechowywane są wycofane samoloty. Wiemy już, gdzie w Polsce czekać na powrót będą Boeingi 737 MAX.

Wcześniej ich domem było warszawskie Okęcie. Nieużywane samoloty zajmują jednak zbyt wiele miejsca. Dlatego podjęto decyzję, by pięć Boeingów 737 MAX przetransportować do Świdnika - na lubelskie lotnisko.

Zobacz też: Oto król Lotniska Chopina. Zwiedziliśmy giganta, który wozi łososia do Chin

Jak czytamy na portalu lublin112.pl, zarówno LOT i Port Lotniczy Lublin nie chcą zdradzać szczegółów operacji, jak też dokładnych dat jej przeprowadzenia. Jak wyjaśniał serwisowi Piotr Jankowski z lubelskiego lotniska, zgodnie z decyzją przewoźnika nie może udzielać na ten temat informacji.

Wciąż nie wiadomo, kiedy Boeingi 737 MAX znowu ruszą w loty pasażerskie. Jak na razie, dla linii lotniczych najlepszym rozwiązaniem jest przetrzymywanie maszyn na lotniskach o niskich opłatach postoju.

"Magazynowanie" samolotów już niekorzystnie odbiło się na wynikach finansowych producenta. W I kw. 2019 r. zyski Boeinga spadły o ponad 20 proc. Przedstawiciele wprost wskazują przyczyny problemu: katastrofy dwóch 737 Max, które istotnie osłabiły zaufanie linii lotniczych i pasażerów do amerykańskiego producenta.

Wybrane dla Ciebie
Mają na pieńku z USA.Amerykanie obawiają się ich broni
Mają na pieńku z USA.Amerykanie obawiają się ich broni
Zrobili to pierwszy raz. Mocarstwo NATO kopiuje rozwiązanie z Ukrainy
Zrobili to pierwszy raz. Mocarstwo NATO kopiuje rozwiązanie z Ukrainy
Są znani z F-35. Zbudowali superdrona
Są znani z F-35. Zbudowali superdrona
Drony-wabiki. Ukraińcy używają ich na froncie
Drony-wabiki. Ukraińcy używają ich na froncie
W lecący samolot coś uderzyło. Już wszystko wiadomo
W lecący samolot coś uderzyło. Już wszystko wiadomo
"Latający Kreml". Putin może polecieć do Budapesztu luksusową maszyną
"Latający Kreml". Putin może polecieć do Budapesztu luksusową maszyną
Arktyczny bastion Putina. Półwysep Kolski to okno na świat i atomowy śmietnik Rosji
Arktyczny bastion Putina. Półwysep Kolski to okno na świat i atomowy śmietnik Rosji
Jak dotrzeć do Urana w kilka lat? Naukowcy z MIT wskazują sposób
Jak dotrzeć do Urana w kilka lat? Naukowcy z MIT wskazują sposób
Przyjrzeli się wojnie w Ukrainie. Wiedzą, jakiej broni nigdy nie kupią
Przyjrzeli się wojnie w Ukrainie. Wiedzą, jakiej broni nigdy nie kupią
Chiny przywiozły z Księżyca zaskakujący materiał. Tego się tam nikt nie spodziewał
Chiny przywiozły z Księżyca zaskakujący materiał. Tego się tam nikt nie spodziewał
Kometa 3I/ATLAS jednak ma anty-warkocz. Nowe zdjęcia potwierdzają
Kometa 3I/ATLAS jednak ma anty-warkocz. Nowe zdjęcia potwierdzają
Odkryto rytualny kompleks w Jordanii. Pokazuje historię epoki brązu
Odkryto rytualny kompleks w Jordanii. Pokazuje historię epoki brązu