Black Friday 2020. Zakupy planuje co trzeci Polak
Black Friday 2020 odbędzie się 27 listopada. W związku z pandemią koronawirusa, tegoroczne święto wyprzedaży prawie w całości przeniesie się do sieci. Z najnowszego raportu firmy ExpertSender wynika, że zakupy z tej okazji planuje 1/3 Polaków.
Black Friday przypada w tym roku na 27 listopada. W związku z obostrzeniami wprowadzonymi z powodu pandemii koronawirusa, tegoroczne święto wyprzedaży prawie w całości odbędzie się online. Firma ExpertSender postanowiła sprawdzić, czy owe okoliczności wpłyną na plany zakupowe Polaków.
Według raportu "Polacy i Black Friday", 61 procent naszych rodaków przynajmniej raz w życiu skorzystało z ofert dostępnych tego dnia. 1/3 ankietowanych przyznała, że promocji z okazji Czarnego Piątku szuka zazwyczaj w internecie.
Z badania wynika, że blisko połowa (46 proc.) ankietowanych osób nie wie, czy zrobi zakupy podczas tegorocznego Black Friday. Z kolei 23 procent naszych rodaków jest przekonanych, że nie skorzysta z tej okazji. Pozostałe osoby (1/3 badanych) wyraziły chęć wzięcia udziału w listopadowym święcie zakupowym.
- Święta zakupowe z roku na rok są coraz popularniejsze w Polsce. Obecnie, aż 94,8 proc. badanych przez ExpertSender stwierdziło, że wie czym jest Black Friday. To pokazuje, że globalne trendy zakupowe, dobrze adaptują się także w Polsce. Jednak w tym roku sytuacja może być nieco inna. W tym momencie dużo osób nie wie, czy zrobi zakupy w tym czasie. Dlatego tak ważne jest wdrożenie przez sklepy odpowiednich działań marketingowych, które zachęcą do zakupów - mówi Krzysztof Jarecki, CEO ExpertSender.
Black Friday w Polsce. Najnowszy raport
Z raportu wynika, że niemal 78 procent badanych nie czeka na specjalne okazje zakupowe. Z kolei 22,4 procent naszych rodaków sięga do portfela wyłącznie podczas akcji promocyjnych. Prawie 40 proc. Polaków deklaruje, że nigdy w swoim życiu nie kupiło nic podczas Black Friday. Prawie połowa osób twierdzi, że nie nastawia się na większe zakupy niż normalnie, a aż 1/3 jeszcze tego nie wie.
Zdaniem ponad połowy ankietowanych (58 proc.), oferty w internecie są bardziej atrakcyjne od tych w sklepach stacjonarnych. Przeciwnego zdania jest 8 procent Polaków.
Zdecydowana większość badanych (ponad 78 proc.) decyduje się na zakupy w Black Friday z powodu obniżek cenowych. Blisko 10 proc. osób robi to ze względu na gratisy, 7,6 proc - z powodu darmowej przesyłki. Rabat na kolejne zakupy przyciąga jedynie 3,2 procent ankietowanych.