Trwa ładowanie...

Black Friday 2020. Promocje większe niż w 2019 roku? Eksperci komentują

Black Friday 2020 dopiero pod koniec listopada, jednak intensywne promocje trwają już od początku miesiąca. Zdaniem ekspertów, w związku z pandemią koronawirusa, tegoroczny okres wyprzedaży będzie sporym wyzwaniem dla e-sklepów i branży kurierskiej.

Share
Black Friday 2020. Promocje już trwająBlack Friday 2020. Promocje już trwająŹródło: Unsplash.com
d4dsor3

Black Friday 2020 dopiero 27 listopada, jednak to coraz bardziej popularne w Polsce hasło widać w reklamach już od początku miesiąca. Święto wyprzedaży dawno przestało dotyczyć już wyłącznie ostatniego piątku, czy nawet ostatniego weekendu listopada. Sklepy od kilkunastu dni toczą liczne batalie o klienta, przyciągając ich do siebie atrakcyjnymi promocjami.

Polacy coraz chętniej planują wydatki świąteczne z wyprzedzeniem. - Biorąc pod uwagę sytuację, związaną m.in. z zakazem handlu w niedzielę i zamknięciem galerii, zakupy z offline przeniosą się do sieci. Kumulacja powyższych może stanowić wyzwanie dla e-sklepów i branży kurierskiej - wyjaśnia Wojciech Kliber, wiceprezes Sendit, cytowany przez serwis cyfrowa.rp.pl.

Cyfrowa.rp.pl przytacza dane, z których wynika, że czwarty kwartał to co roku większe o 13 procent obroty od średniej z pozostałych kwartałów. Dodaje, że rekordy dziennie bite są w połowie grudnia, a różnice w obrotach stanowią nawet kilkaset procent.

Zobacz: 10 porad bezpiecznego korzystania z internetu [Wideo]

Rabaty nie będą zbyt duże? Ekspert wyjaśnia

- Według Deloitte, w 2019 r. średnia obniżka cen wynosiła 4 procent. Biorąc pod uwagę ograniczenia w handlu tradycyjnym, możemy przypuszczać, że teraz również nie doświadczymy dużych upustów, a Black Friday może stać się okazją do nadrabiania strat przez sprzedawców - mówi Łukasz Sztuczyński, szef działu SHOP+ w Mindshare Polska, cytowany przez portal cyfrowa.rp.pl.

d4dsor3

Ekspert dodaje, że polski Black Friday jest bardziej sprytnym zabiegiem niż festiwalem zakupowym podobnym do tego, który znany jest z USA. - Jego zadaniem jest stworzenie wrażenia ograniczonej dostępności okazji do nabycia produktów, co skłania konsumentów do szybszego podejmowania decyzji - wyjaśnia.

Promocje już trwają

W Polsce trwają już liczne akcje promocyjne. Radosław Tyszko, dyrektor sprzedaży Ceneo.pl przewiduje, że 27 listopada 2020 roku serwis odwiedzi aż 3,5 mln użytkowników. Przyznaje, że chociaż producenci i sklepy rozciągają Black Friday do niemal całego miesiąca obfitego w rabaty, to właśnie w Czarny Piątek konsumenci robią zakupy najczęściej. - W 2019 roku 20 proc. przejść do ofert odnotowaliśmy w piątek - informuje.

Jak podaje serwis Ceneo, jednym z sektorów, który cieszy się największą popularnością podczas Czarnego Piątku jest elektronika. W 2019 roku odnotowano 164 proc. wzrost zainteresowania smartfonami w stosunku do tygodnia wcześniejszego, telewizorami – 133 proc., smartwatchami – 299 proc., a słuchawkami – 251 procent.

d4dsor3

Według sondażu UCE Research i SYNO Poland przeprowadzonego dla sklepu Złote Wyprzedaże, jedynie 21 procent Polaków nie zamierza robić zakupów podczas tegorocznego Black Friday.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
d4dsor3

Podziel się opinią

Share

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4dsor3
d4dsor3
Więcej tematów