Awaria serwera: Microsoft traci dane użytkowników Sidekick

Awaria serwera: Microsoft traci dane użytkowników Sidekick
12.10.2009 14:00
Awaria serwera: Microsoft traci dane użytkowników Sidekick
Źródło zdjęć: © IDG.pl

Listy kontaktów, wpisy w kalendarzu, zdjęcia, notatki i wiele innych prywatnych danych należących do użytkowników smartfonów Sidekick zostało bezpowrotnie utraconych w wyniku awarii serwera Microsoftu i T-Mobile. Niestety, eksperci ustalili już, że istnieje minimalna szansa na odzyskanie informacji - te bowiem przechowywane były "w chmurze" i nie przygotowano ich kopii zapasowej.

288766649056835731
Źródło zdjęć: © Sidekick LX (fot. IDG.pl)

Microsoft i T-Mobile poinformowały o awarii serwera odpowiadającego za obsługę baz danych użytkowników smartfonów Sidekick. W efekcie awarii bezpowrotnie utracono wszystkie prywatne dane osób korzystających z urządzeń.

Choć nie podano skali zjawiska, to prawdopodobnie jest ona bardzo duża. Na forach internetowych Sidekick wre - użytkownicy zasypują je postami z prośbami o porady jak odzyskać prywatne dane czy nawet groźbami pod adresem Microsoftu i T-Mobile.

Niestety firmy nie mają dobrych wieści dla klientów. Microsoft przyznał, że wszystkie dane, które znikły ze smartfonów Sidekick, zostały niemal na pewno bezpowrotnie utracone. W oświadczeniu T-Mobile znajduje się informacja, że specjaliści pracują by znaleźć rozwiązanie problemu. Jednocześnie zapowiedziano jednak, iż szansa na odzyskanie baz jest "ekstremalnie niska".

Firma T-Mobile apeluje by użytkownicy Sidekick w żaden sposób nie restartowali swoich urządzeń. Wiele osób zdecydowało się na ten krok myśląc, że pomoże to w rozwiązaniu problemu. Niestety - w ten sposób tylko pogarszało się swoją sytuację i traciło wszystkie prywatne dane.

Choć Microsoft i T-Mobile nie poinformowały co było przyczyną awarii, to w Sieci pojawiły się już pierwsze niepotwierdzone informacje na ten temat. Serwis hiptop3 podał, że Microsoft w ostatnich dniach rozbudowywał SAN. Zwykle w takich momentach wcześniej przygotowuję się kopię zapasową danych. Z niewiadomych przyczyn Microsoft tego nie zrobił. W sprawę podobno zaangażowani byli również specjaliści z Hitachi, którzy rzekomo pomagali załodze Microsoftu w rozbudowie serwerów.

Wszystko wskazuje na to, że awaria serwera Microsoftu i T-Mobile jest największą odnotowaną wpadką związaną z technologią przechowywania danych w chmurze.

Sidekick to rodzina smartfonów rozwijana od 200. roku przez firmę Danger. Microsoft przejął markę w 2008 roku. Najnowsza wersja smartfona - Sidekick LX - posiada fizyczną klawiaturę QWERTY, ekran "zewnętrzny" F-WVGA o przekątnej 3,2 cali (854 na 480 pikseli), aparat 3,2 MP i szereg funkcji związanych z połączeniem internetowym oraz nawigacją (3G, GPS, synchronizacja z firmową pocztą elektroniczną, itd.).
Najważniejszą cechą urządzenia jest to, że w czasie rzeczywistym komunikuje się z serwerem producenta. Dzięki temu można w czasie rzeczywistym otrzymywać informacje z Sieci (np. pocztę elektroniczną) oraz przechowywać szereg prywatnych danych "w chmurze". Niestety, okazało się, że najmocniejszy punkt smartfona okazał się być również jego piętą achillesową.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)