Allegro zablokowało ci sprzedaż? Uważaj, taki mail to oszustwo!
Ponownie na skrzynki mailowe trafia wiadomość o zablokowanej przez Allegro sprzedaży. Uwaga, to kolejny numer cyberoszustów, którzy chcą wykorzystać nieuwagę użytkowników serwisu.
14.02.2017 | aktual.: 14.02.2017 12:11
Choć wiadomości przychodzą z wyjątkowo podejrzanego adresu (“Zablokowalismy368650@o2.pl”) to ich treść, a przede wszystkim wygląd przypomina oficjalne maile od Allegro. Serwis niebezpiecznik.pl - informujący o zagrożeniach w sieci - pokazał, jak prezentują się “fałszywki”. Jak widać, nieostrożni i nieuważni mogą dać się nabrać, bo mail trochę przypomina prawdziwe:
A treść niepokoi:
"Ponieważ nie otrzymaliśmy Twojej płatności, której termin minął 2017-01-31, zablokowaliśmy Ci sprzedaż na Allegro. Prosimy o bezzwłoczne uregulowanie rachunku. Po zaksięgowaniu wpłaty, sprzedaż zostanie automatycznie odblokowana"
Całość to rzecz jasna oszustwo. Klikający przenoszeni byli na (już niedziałającą) stronę, gdzie dokonywali wpłaty i… tracili pieniądze. Niby suma nie była wysoka, ale jeśli taka wiadomość dotarła do wielu osób, to oszust mógł sporo zarobić. Dlatego warto ostrzec znajomych - tym bardziej że to nie jest nowy numer i jak przypomina Niebezpiecznik, tego typu maile rozsyłane są mniej więcej co trzy miesiące. Niewykluczone, że kolejne wiadomości, tym razem z "aktualnym" linkiem do wpłaty, będą wysyłane jeszcze przez kilka najbliższych dni.
Jak nie dać się oszustom? Przede wszystkim uważnie należy sprawdzać, od kogo dostajemy wiadomości - już na tym etapie można wyczuć, że coś nie gra. Dostając mail o płatności, zawsze warto upewnić się w serwisie, jak wygląda nasz stan konta. Tam zobaczymy, czy mamy zaległości, czy wszystkie opłaty są uregulowane. Dlatego zanim klikniemy w link “Zapłać rachunek teraz”, należy udać się na stronę serwisu i zajrzeć na swoje prawdziwe konto. I ewentualnie bezpośrednio stamtąd dokonywać płatności.