500 plus. Jak złożyć wniosek przez internet? Wyjaśniamy każdą opcję

500 plus. Jak złożyć wniosek przez internet? Wyjaśniamy każdą opcję

500 plus. Jak złożyć wniosek przez internet? Wyjaśniamy każdą opcję
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
15.06.2020 19:07, aktualizacja: 15.06.2020 20:37

Jak złożyć wiosek o 500 plus przez internet? Rząd oferuje nam kilka możliwości, by prosto i bezpiecznie złożyć wniosek i niezbędne dokumenty. Internetowy wniosek złożyły już tysiące polskich rodzin. Jeśli zastanawiasz się, jak wygląda procedura i co będzie potrzebne, spieszymy z wyjaśnieniem.

Przypominamy, że zasiłek wychowawczy 500 plus nie jest już ograniczony liczbą dzieci na utrzymaniu czy zarobkami. Wniosek może złożyć każdy i jeśli zrobimy to poprawnie - zostanie on pozytywnie rozpatrzony w najkrótszym możliwym terminie. Złożenie wniosku 500 plus przez internet jest bardzo proste i bezpieczne, a mamy na to trzy sposoby. Oto każdy z nich.

Jak złożyć wniosek z pomocą Profilu Zaufanego?

Wniosek 500+ online możemy złożyć za pośrednictwem serwisu Emp@tia, jeśli dysponujemy Profilem Zaufania lub Podpisem Kwalifikowanym.W tym celu należy:

  • odwiedzić stronę empatia.mrpips.gov.pl i wejść w moduł eWnoski;
  • logujemy się, korzystając z Profilu Zaufanego lub Podpisu Kwalifikowanego;
  • następnie zostaniemy poproszeni o wybranie właściwego wniosku (w tym przypadku Świadczenie Wychowawcze “Rodzina 500+”);
  • wyświetli nam się lista dokumentów niezbędnych do wypełnienia wniosku (dane nasze oraz dziecka);
  • po zebraniu wszystkich dokumentów klikamy OK, a następnie wybieramy urząd, do którego chcesz złożyć wniosek (względem miejsca zamieszkania);
  • Emp@tia zweryfikuje i wyszuka jednostki odbierające wnioski elektroniczne w miejscowości, którą wskazaliśmy;
  • następnie możemy rozpocząć składanie wniosku - w tym celu należy uzupełnić wszystkie dane i sprawdzić ich poprawność;
  • na koniec zostaniesz poproszony o ponowne sprawdzenie poprawności danych - jeśli wszystko się będzie zgadzać, zatwierdź i wyślij elektrycznie wniosek.

Na podany przez nas adres e-mail otrzymamy potwierdzenie złożenia wniosku, jeśli wszystko przebiegło pomyślnie. Kilka dni później otrzymamy również potwierdzenie przyznania świadczenia wychowawczego.

Jak złożyć wniosek 500 plus przez bank?

Większość banków umożliwia proste i bezpieczne złożenie wniosku 500 plus drogą elektroniczną. Korzystając z tej możliwości, nie musimy udawać się do urzędu ani wysyłać żadnych dodatkowych dokumentów. Konkretne kroki będą wyglądały równie w zależności od banku, jednak zasada zawsze będzie tak samo prosta. Aby złożyć wniosek za pośrednictwem banku, należy:

  • zalogować się do bankowości mobilnej naszego banku;
  • wybrać wniosek "Rodzina 500+", dostępny z poziomu konta klienta i wypełnić go;
  • wniosek zostaje zarejestrowany w systemie Emp@tia.

Podobnie, jak w przy bezpośrednim składaniu wniosku w systemie Emp@tia, w tym wypadku również otrzymamy mailowe potwierdzenie wpłynięcia wniosku oraz informację o jego rozpatrzeniu przez odpowiedni urząd.

Zgodnie z informacją na stronie rządu, banki, które umożliwiają składanie wniosku o 500+ przez swoje serwisy to: Alior Bank SA, Bank Millennium SA, Bank Pekao SA, Bank Pocztowy SA, Bank Polskiej Spółdzielczości S.A. oraz wybrane zrzeszone Banki Spółdzielcze, BNP Paribas Bank Polska SA (także dla klientów byłego Raiffeisen w systemie moj.bnpparibas.pl), Credit Agricole Bank Polska SA, Euro Bank SA, Getin Noble Bank SA, ING BankŚląski SA, mBank SA, Nest Bank SA, PKO Bank Polski SA (oraz Inteligo), Santander Bank Polska SA, SGB-Bank SA oraz wybrane zrzeszone Banki Spółdzielcze.

500 plus - jak złożyć wniosek przez PUE?

Ostatnią metodą na złożenie wniosku 500 plus przez internet jest skorzystanie z serwisu ZUS-u. Oczywiście, aby to zrobić, należy mieć konto na PUE ZUS. Pierwszym krokiem będzie zalogowanie się do serwisu, a następnie:

  • w sekcji "Ubezpieczonego" lub "Świadczeniobiorcy" wybieramy odpowiedni wniosek;
  • wybieramy "Rodzina 500+"-> Utwórz nowy wniosek w MENU po lewej stronie;
  • wnioski można znaleźć korzystając z wyszukiwarki w zakładce "Usługi" lub w "Dokumentach roboczych" w skrzynce "Dokumenty i wiadomości";
  • po wypełnieniu wniosku zapisz go, a następnie "Eksportuj";
  • podpisz i wyślij wniosek na PUE ZUS.

Podobnie, jak w przypadku składania wniosku za pośrednictwem bankowości internetowej, ten złożony w PUE ZUS również zostanie przekazany do systemu Emp@tia. Następnie na naszą skrzynkę mailową powinna trafić informacja potwierdzająca prawidłowe złożenie wniosku. Kilka dni później powinniśmy otrzymać potwierdzenie jego pozytywnego rozpatrzenia przez odpowiedni urząd.

Teraz już wiecie, jak złożyć wniosek 500 plus przez internet. Jeśli wciąż będziecie mieli trudności - pamiętajcie, że papiery można składać również drogą tradycyjną. A jeśli potrzebujecie więcej porad dotyczących cyfryzacji usług, zajrzyjcie do naszych poradników:

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)