42% Polaków w wieku 15‑75 lat to internauci
Według najnowszych badań NetTrack SMG/KRC z okresu marzec-maj 2007 r. liczba polskich internautów od kilku miesięcy utrzymuje na zbliżonym poziomie. W ubiegłym roku - http://www.internetstandard.pl/news/95877.html w analogicznym czasie Polaków korzystających z sieci było 11,262 milionów, w tym roku jest to już 12,749 milionów.
Wciąż największą grupą wiekową korzystającą z internetu jest młodzież w wieku 15-24 lata, niewiele mniej osób jest w wieku 25-39 lat. Dobrym znakiem jest stały, choć powolny wzrost internautów w wieku powyżej 40 lat ( ok. 30% według najnowszych badań ).
Najwięcej osób deklaruje średnie wykształcenie- 41%, a najmniej zasadnicze 11,9%.
Polski internauta to przede wszystkim osoba, która korzysta stale z internetu od kilku lat ( od ponad 3 lat korzysta ponad 50% ). Najmniej liczni są nowicjusze z kilkumiesięcznym stażem - w sumie ok. 15%.
64,8% internautów korzysta codziennie lub prawie codziennie z internetu, zdecydowanie najczęściej w domu ( 79,4% ) i w pracy ( 27% ). Coraz rzadziej korzysta się z kawiarenek internetowych ( obecnie zaledwie 2,8%, rok temu było to 5,5% ).
Podobnie jak w ostatnich miesiącach najbardziej rozpoznawalnymi markami w internecie w Polsce jest Onet, Google i Allegro. W ciągu ostatniego miesiąca odwiedzenie tych stron deklaruje kolejno 62,3%, 85,3% oraz 61,8% internautów.
Badanie ankietowe metodą face-to-face przeprowadzono na próbie 4960 osób w wieku 15-75 lat w okresie marzec-maj 2007.