Zuckerberg utopił pół biliona dolarów. Wszystko po zmianie Facebooka na Meta

Zuckerberg utopił pół biliona dolarów. Wszystko po zmianie Facebooka na Meta
Źródło zdjęć: © Twitter
Konrad Siwik

20.02.2022 18:49, aktual.: 20.02.2022 19:04

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Meta Platforms, firma macierzysta Facebooka, straciła ponad pół biliona dolarów na wartości rynkowej od sierpniowego szczytu. Około połowy z tego wyparowało w ciągu jednego dnia.

Mark Zuckerberg stracił po zmianie Facebooka na Meta 500 mld dolarów – to największy spadek w historii – zauważa serwis Intelligencer. Skutki są tak złe, że Meta – niegdyś szósta co do wielkości firma na świecie pod względem kapitalizacji rynkowej – wypadła z pierwszej dziesiątki, poniżej dwóch producentów chipów komputerowych – Berkshire Hathaway Warrena Buffetta i chińską firmę e-commerce Tencent.

Na straty miało wpływ kilka czynników

Niegdyś bezkonkurencyjny system śledzenia reklam Facebooka – silnik, który uczynił z niego firmę wartą ponad 1 bilion dolarów – został skutecznie zneutralizowany przez takie firmy jak Apple, które pozwalają użytkownikom blokować narzędzia śledzące firmy. Google ma zacząć stopniowo wprowadzać podobne zabezpieczenia dla swoich użytkowników w ciągu najbliższych dwóch lat.

Baza użytkowników Facebooka zaczęła się kurczyć po ujawnieniach zgłaszanych przez demaskatorów i wyciekach, które pokazały, jak szkodliwe mogą być media społecznościowe dla nastoletnich użytkowników. Ci coraz chętniej przenoszą się do konkurencji na czele z TikTokiem.

Tymczasem Zuckerberg – wyraźnie znudzony firmą, którą założył 18 lat temu – przeniósł swoje zainteresowanie na metawersum, które ma być alternatywą dla tego prawdziwego życia.