Zachwyca się nimi Bill Gates. Teraz chcą podbić rynek
Moda na bezmięsne posiłki nie przemija. Mało tego, niektóre bezmięsne burgery trafiają nawet na sekcje mięsne supermarketów. Dlaczego? Bo smakowo niewiele różnią się od tych, które pochodzą od zwierząt.
14.12.2017 13:05
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Beyond Meat, firma spożywcza z Los Angeles, zebrała właśnie 55 milionów dolarów w ramach finansowania. Środki przeznaczy na potrojenie produkcji roślinnych burgerów. Co ciekawe, część (nie podana jaka) środków zainwestowała firma Tyson Foods, największe przedsiębiorstwo mięsne w Stanach.
Beyond Meat planuje dalszą ekspansję do sklepów (ich produkty można kupić w 19 tysięcy punktach), w restauracjach czy usługach żywieniowych, jak szkolne stołówki, sieci restauracji czy hotele. Firmę wspierają Bill Gates i Leonardo DiCaprio, który jest znany ze swojej działalności na rzecz zwierząt.
Zobacz także
Biznes ten okazuje się coraz bardziej dochodowy – według raportu Food Navigator, sprzedaż alternatyw dla mięsa wzrosła między 2016 a 2017 rokiem o 6 proc. do poziomu 554 milionów dolarów.
Beyond Meat nie jest jedynym graczem na rynku. Jego konkurent, Impossible Foods, również planuje umościć się w tej niszy. W przeciwieństwie do tradycyjnych roślinnych burgerów, ich produkt ma mieć struturę i smak zbliżony do tradycyjnej wołowiny. Czy im się udaje? Dowiem się, kiedy produkt trafi do Polski.
Warto wiedzieć: Kierowcy wpadają w pułapkę oszustów. Nowa plaga w internecie