Za marketing Samsunga i Apple odpowiada ta sama firma
Po gigantycznej fuzji pojawił się konflikt interesów. Dwie potężne agencje marketingowe - Publicis oraz Omnicom - połączyły siły. Problem w tym, że obsługują teraz największych konkurentów.
Nowo powstała spółka, Publicis Omnicom Group, to fuzja dwóch największych agencji marketingowych świata, zajmujących się największymi i najbardziej rozpoznawalnymi markami na świecie. I tu właśnie powstaje problem. Amerykański Omnicom w swoim portfolio klientów posiada między innymi PepsiCo i Apple, podczas gdy francuski Publicis zarządza marketingowymi działaniami firm Coca-Cola i Samsung.
Po połączeniu obu agencji, nad wyraz wyraźny staje się konflikt interesów - agencja obsługiwałaby największych konkurentów na poszczególnych rynkach. Wątpimy, by którykolwiek z tych gigantów chciał współpracować z firmą, która reprezentuje także największą konkurencję.
Fuzja nie została jeszcze oficjalnie zatwierdzona, chociaż francuski sąd wyraził na nią zgodę.
Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Znamy nazwę nowego iPhone’a!