Wyrok UOKIK: SMS-y nie mogą wprowadzać w błąd

Wyrok UOKIK: SMS‑y nie mogą wprowadzać w błąd

Wyrok UOKIK: SMS-y nie mogą wprowadzać w błąd
Źródło zdjęć: © SXC.hu
29.10.2014 12:22, aktualizacja: 29.10.2014 14:03

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdził rozstrzygnięcie UOKiK dotyczące konkursu Quiz Wiedzowy zorganizowanego przez CT Creative Team.

2013 roku UOKiK zakwestionował treści reklamowe wysyłane do konsumentów w związku z konkursem _ Quiz wiedzowy _, który został zorganizowany przez CT Creative Team i trwał od listopada 2010 do grudnia 2011 roku. Postępowanie Urzędu wykazało, że konsumenci otrzymywali wiadomości o treści:

_ I w końcu się udało! Wygrywasz gwarantowaną nagrodę w grze o 100.000zł! Po odbiór odeślij darmowy sms: KASA na nr 8064!'WOW! GRATULUJEMY! SMSQuiz.pl _ lub _ WLASCICIEL NUMERU PROSZONY O PILNE WYSLANIE ZA DARMO 1SMSa o tresci KASA na nr 8064 CZEKA NAGRODA GWRANTOWANA w GRZE o 100.000zl!www.SMSQuiz.pl. _

W wysyłanych wiadomościach brak było informacji, że odesłanie SMS-a oznacza przystąpienie do konkursu, który polegał na wysyłaniu przez konsumentów dodatkowo płatnych SMS-ów w odpowiedzi na nadsyłane pytania. Ponadto w reklamach brak było informacji o cenie tych SMS-ów oraz organizatorze konkursu.

Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów UOKiK nałożył na CT Creative Team karę pieniężną w wysokości 14. 575 tys zł. Spółka odwołała się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który potrzymał zarzuty UOKiK oraz nałożoną karą finansową (XVII AmA 105/13, wyrok z 23 października 2014 roku).

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)