Wtyczki do Office'a

Wtyczki do Office'a

Wtyczki do Office'a
Źródło zdjęć: © PC World
18.03.2010 11:00, aktualizacja: 18.03.2010 11:42

Funkcjonalność wchodzących w skład pakietu biurowego Office programów można zwiększyć za pomocą wtyczek. Przygotowaliśmy dla ciebie listę najciekawszych i najbardziej przydatnych dodatków do Outlooka, Excela i Worda.

Dodatki do programów Office umożliwią podniesienie efektywności pracy w firmie oraz przyspieszą wymianę danych za pomocą poczty elektronicznej i popularnych komunikatorów internetowych. Pozwolą być na bieżąco z informacjami ze świata.

Obraz
© (fot. PC World)

Największe możliwości rozbudowy oferuje Outlook. Dotyczy to zarówno wersji 2003. jak i 2007. To najczęściej i najintensywniej wykorzystywany program Office. Z tego powodu powstało dla niego najwięcej rozszerzeń.
Sporo przydatnych plug-inów można znaleźć także dla Excela. W większości to formularze i makra operujące zgromadzonymi w arkuszu danymi. Niewiele godnych uwagi narzędzi przeznaczonych jest natomiast do Worda, a Power Point jest przez twórców dodatków pomijany całkowicie.

Pasek narzędzi, umożliwiający korzystanie ze Skype bezpośrednio z okna Outlooka. Integruje się z listami kontaktów programu pocztowego i komunikatora. Wyświetla status tych użytkowników komunikatora, którzy zapisani są na obu listach. Pozwala z poziomu Outlooka rozpocząć rozmowę głosową lub tekstową i wysłać plik. Daje możliwość wysyłania SMS-ów, wiadomości poczty głosowej i konfigurowania połączeń konferencyjnych.

Obraz
© Połączenie z użytkownikiem komunikatora z poziomu wiadomości? To proste (fot. PC World)

Program ma wbudowaną funkcję wyszukiwania numerów telefonów w treści e-maili. Pozwala to błyskawicznie nawiązać połączenie za pomocą komunikatora. Integracja z kalendarzem Outlooka daje możliwość automatycznej zmiany statusu dostępności w komunikatorze na przykład na czas wcześniej zaplanowanego spotkania. FBLook

Wtyczka umożliwia obsługę niektórych funkcji portalu Facebook. Po zalogowaniu na konto dodatek wyświetla powiadomienia o nowych wiadomościach, zaproszeniach i informacjach od innych osób.

Obraz
© Pasek informujący o statusie i wiadomościach Facebook (fot. PC World)

Po wybraniu z listy rozwijanej określonego typu powiadomienia, program otwiera przeglądarkę internetową i przekierowuje na odpowiednią stronę portalu. FBLook umożliwia również ustawienie jako statusu użytkownika tytułu aktualnie odtwarzanej w Windows Media Player lub iTunes piosenki.

Dodatek wspomaga pracę grupową w firmie. Pozwala współdzielić wybrane dane, zgromadzone w Outlooku z innymi użytkownikami. Oprogramowanie składa się z dwóch elementów: serwera, który gromadzi dane, udostępnia je i synchronizuje oraz klienta. Użytkownik może udostępnić innym osobom swój dziennik, kalendarz, kontakty, notatki, zadania i dowolny folder, w którym przechowywane są wiadomości.

Obraz
© Kalendarz można synchronizować pomiędzy różnymi wersjami Outlooka (fot. PC World)

Rozwiązanie takie pozwala stworzyć firmową bazę kontaktów, grupowy kalendarz lub wykaz dostępności pracowników bez ponoszenia dużych kosztów. Wszystkie dane i zasoby są uaktualniane na komputerach klienckich w czasie rzeczywistym. Edycję udostępnionych elementów można przeprowadzać w trybie online lub offline. Duplicates Remover for Outlook

Duplicates Remover pomoże oczyścić Outlooka z niepotrzebnych danych, zaśmiecających program i utrudniających korzystanie z niego. Wyszuka zdublowane kontakty, wpisy w kalendarzu, zadania, notatki i pozycje dziennika. Znalezione elementy mogą być automatycznie usunięte, przeniesione lub oznaczone flagą jako duplikaty.

Obraz
© Kreator usuwania duplikatów - usuwanie i oznaczanie duplikatów (fot. PC World)

Sposób wyszukiwania i jego kryteria określa się w specjalnym kreatorze. Duplikat może być zidentyfikowany na podstawie jednego lub wielu parametrów (na przykład nazwa, adres email, telefon, nazwisko i kilkadziesiąt innych dla samej tylko listy kontaktów).

Czytnik RSS do Outlooka. Tworzy zestaw dodatkowych folderów i pobiera do nich wiadomości RSS, które można następnie przeglądać, usuwać i archiwizować w taki sam sposób, w jaki operuje się na e-mailach.

Obraz
© Odbieranie wiadomości RSS za pośrednictwem Outlooka (fot. PC World)

Program co kilka minut sprawdza stan kanałów i informuje o pojawianiu się nowych wiadomości. Czytnik gromadzi dane na dysku i umożliwia przeglądanie newsów offline. Potrafi automatycznie pobierać podcasty dla danego kanału, jako załączniki do wiadomości, dzięki czemu możliwe jest ich późniejsze odtworzenie bez dostępu do internetu. AttachmentSecurity for Microsoft Outlook

Outlook domyślnie blokuje potencjalnie niebezpieczne załączniki określonych typów. Funkcja ta jest ważna z punktu widzenia bezpieczeństwa mniej zaawansowanych użytkowników. Dla zaawansowanych bywa kłopotliwa.

Obraz
© Odblokowanie pobierania załączników polega na usunięciu odpowiedniego zaznaczenia (fot. PC World)

Utrudnia wymianę plików, zmuszając nadawcę do zmiany rozszerzeń lub tworzenia przed wysłaniem archiwów. AttachmentSecurity umożliwia szybkie wyłączenie blokowania załączników o określonych rozszerzeniach.

Explorer ułatwia nawigację pomiędzy plikami Excela i arkuszami zapisanymi w tych plikach. Tworzy drzewo otwartych plików. Elementy tego drzewa mogą być przenoszone metodą przeciągnij i upuść, co pozwala na kopiowane i przenoszenie arkuszy pomiędzy zeszytami.

Obraz
© Explorer for Microsoft Excel - panel obsługi wielu plików i arkuszy (fot. PC World)

Z poziomu programu można też zmieniać ich nazwy, usuwać je i sortować. Dodatek wyświetla listy wszystkich nazw, komentarzy, linków i błędów znalezionych w arkuszach. Pozwala łatwo przeglądać zawartość wielu plików naraz, gromadząc je w jednym przejrzystym panelu. SQL Drill Excel Add-in

Dodatek umożliwiający pobieranie danych z wielu typów baz bezpośrednio do arkusza. Komunikacja odbywa się za pośrednictwem panelu, w którym konstruuje się zapytanie do bazy. Można przy tym skorzystać z graficznego narzędzia lub wpisać polecenia ręcznie.

Obraz
© Wybór łącza danych w SQL Drill (fot. PC World)

Dodatek pozwala skonfigurować połączenia z bazami SQL Server, Oracle, Sybase, MySQL, DB2. Microsoft Access. Połączenia mogą być nawiązywane lokalnie lub za pośrednictwem sieci.
Microsoft Word Addin Tabs

Word domyślnie otwiera każdy plik w nowym oknie. Z tego powodu praca z wieloma dokumentami jednocześnie jest kłopotliwa.

Microsoft Word Addin Tabs umożliwia otwieranie wielu dokumentów wewnątrz jednego okna edytora - tworzy pasek zakładek.

Obraz
© Zakładki w Wordzie to ułatwienie dla użytkownika (fot. PC World)

Nawigacja pomiędzy dokumentami przypomina przełączanie stron w przeglądarce internetowej. Nowe pliki są automatycznie otwierane w kolejnych zakładkach.

Źródło artykułu:PC World Komputer
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (22)