Włoski urząd antymonopolowy wstrzymuje postępowanie przeciwko Google

Włoski urząd antymonopolowy wstrzymuje postępowanie przeciwko Google
19.01.2011 09:52
Włoski urząd antymonopolowy wstrzymuje postępowanie przeciwko Google

Włoski urząd antymonopolowy (AGCM, Autorità Garante della Concorrenza e del Mercato) wstrzymał postępowanie antymonopolowe przeciwko Google'owi, wszczęte pod wpływem skargi organizacji wydawców prasy (FIEG, Federazione Italiana Editori Giornali).

Agencja przyjęła propozycję amerykańskiego koncernu internetowego: Google obiecuje, że pozwoli wydawcom kontrolować, jak wykorzystywane są ich treści w serwisie Google News i zapewni przejrzystość co do wpływów z reklamy. Skarga przeciwko koncernowi z Mountain View została złożona w 200. roku: krajowi wydawcy twierdzili, że Google m.in. wykorzystuje dominującą pozycję i dyskryminuje w wynikach wyszukiwania materiały wydawców niechcących publikować treści w Google News.

Carlo Malinconico – przewodniczący organizacji FIEG – jest zadowolony z faktu, że agencja antymonopolowa zajęła się działalnością Google'a w branży wydawniczej. Malinconico przypomina o podobnych postępowaniach we Francji, Niemczech, a także o sprawie prowadzonej przez Komisję Europejską. Na razie jednak nie wiadomo, czy i w jakim stopniu włoski przypadek wpłynie na inne postępowania.

Google zaznacza, że AGCM nie wykazał nadużycia dominującej pozycji na rynku, a sam koncern nie był zmuszony przyznać się do jakiegokolwiek niewłaściwego działania. Serwisy informacyjne, które nie chcą współpracować z Google News do tej pory nie były – ani też w przyszłości nie będą – dyskryminowane na listach wyników wyszukiwarki. Gotowość do zmian w warunkach świadczenia usługi nie oznacza, że Google ma wątpliwości co do własnego modelu biznesowego. Wciąż jednak istnieje możliwość wprowadzenia zmian na lepsze. Firma stwierdza: "Jesteśmy przekonani, że Google przestrzega wszystkich przepisów antymonopolowych obowiązujących we Włoszech i w Unii Europejskiej".

wydanie internetowe www.heise-online.pl

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)