W tym roku sieć zmieniło ok. 780 tys. użytkowników komórek
Przez pierwszych dziewięć miesięcy tego roku sieć zmieniło ok. 780 tys. użytkowników telefonii komórkowej
Przez pierwszych dziewięć miesięcy tego roku sieć zmieniło ok. 780 tys. użytkowników telefonii komórkowej - wynika z szacunków portalu Telepolis.pl.
W III kwartale Polacy przenieśli ok. 28. tys. numerów - o 21 tys. więcej niż w I kwartale i o 45 tys. więcej niż w II kwartale. Eksperci Telepolis.pl szacują, że w tym roku sieć może zmienić nawet 1,1 mln użytkowników.
Kolejny kwartał z rzędu największym beneficjentem jest P4. do którego przeszło 550 tys. klientów, a z sieci odeszło 22 tys. PTK Centertel, operator sieci Orange, zyskał 89 tys. klientów, ale stracił 234 tys., zaś Polkomtel (Plus)
odpowiednio 74 tys. i 239 tys., a PTC (Era) 58 tys. i 280 tys.
_ "Wyraźnie widać ucieczkę numerów w GaduAIR, który pod koniec października zakończy swoją działalność. O ile po I półroczu operator ten w ujęciu netto był 1,3 tys. numerów na plusie, o tyle teraz jest to niecałe 350. mBank mobile utrzymuje stały, dodatni bilans na poziomie tysiąca numerów" _ - wskazuje Witold Tomaszewski z Telepolis.pl.
Po trzech kwartałach w ujęciu netto (zysk pomniejszony o stratę) ponad 90. numerów pozyskał CenterNet. Wśród pozostałych operatorów po 500 numerów netto zyskał jeszcze Cyfrowy Polsat i FM Group. Mova, należąca do Grupy Integer.pl, straciła ponad 500 numerów, a Mobilking z Grupy MNI - ponad 300. Pozostali operatorzy zyskiwali bądź tracili po kilkadziesiąt numerów.
Od początku lipca 200. r., zgodnie z rozporządzeniem ministra infrastruktury, przenoszenie numeru telefonu komórkowego jest bezpłatne i powinno trwać jeden dzień. W przypadku telefonii stacjonarnej może trwać maksymalnie dwa tygodnie.
Wcześniej przeniesienie numeru kosztowało około 5. zł i trwało średnio 28 dni. Według Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zniechęcało to klientów do zmiany operatora. Opłatę zniosła nowelizacja Prawa telekomunikacyjnego, a maksymalny czas na przeniesienie numeru do innej sieci określiło rozporządzenie, które minister podpisał w czerwcu.
Po wejściu w życie nowych przepisów UKE poinformował, że jeśli operatorzy nie dostosują się do nich, będą karani. Zgodnie z Prawem telekomunikacyjnym, UKE może na operatora nałożyć karę w wysokości do 3 proc. jego ubiegłorocznych przychodów.
Prawo do przeniesienia numeru jest zapisane w art. 30 dyrektywy unijnej w sprawie usługi powszechnej. Zgodnie z dyrektywą opłata za przeniesienie numeru nie może zniechęcać do skorzystania z tej możliwości. Nie określa ona jednak ram czasowych usługi przeniesienia numeru. Stąd rozporządzenie resortu infrastruktury.