W Polsce widziano go 3 razy. Gigant An‑225 Mrija znowu pojawi się nad naszymi głowami
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Kilka dni temu serwis Korso Kolbuszowskie informował o planowanej na 8 listopada wizycie samolotu An-225 Mrija w Polsce. Gigant transportujący towar dla rzeszowskich firm miał wylądować na lotnisku w Jasionce. Przylot największego i najcięższego samolotu w historii został jednak opóźniony.
O przylocie imponującej maszyny An-225 Mrija, serwis Korso Kolbuszowskie dowiedział się z nieoficjalnych źródeł. Jak ustalili jego dziennikarze, samolot miał przylecieć z Chin z towarem dla firm z powiatu rzeszowskiego i wylądować na lotnisku w Jasionce w poniedziałek, 8 listopada. Jego przylot opóźni się jednak o kilka dni, co potwierdziło lotnisko w Jesionce.
An-225 Mrija po raz kolejny pojawi się w Polsce
- Nie mamy konkretnych informacji, kiedy będzie. My też tego nie wiemy. Nie chcemy nikogo wprowadzać w błąd. Dzisiaj na pewno nie przyleci – przekazała administracja lotniska lokalnemu serwisowi.
Korso Kolbuszowskie przekazało, że nowy termin lądowania giganta An-225 Mrija to najprawdopodobniej czwartek, 11 listopada, a opóźnienie ma związek z zamknięciem kazachstańskiego portu Ałmaty z powodu niekorzystnych warunków pogodowych.
Samolot An-225 Mrija do tej pory odwiedził Polskę 3 razy. Jego ostatnia wizyta w naszym kraju odbyła się 14 kwietnia 2020 roku w ramach operacji #CargoDlaPolski. Maszyna wylądowała wówczas na Lotnisku Chopina w Warszawie. Na jego pokładzie znajdowały się środki do walki z koronawirusem. Wcześniejsze wizyty miały miejsce 14 sierpnia 2003 roku na lotnisku Ławica w Poznaniu oraz 3 marca 2005 roku na lotnisku w Pyrzowicach.
Imponujący gigant An-225 Mrija
Przylot An-225 Mrija zawsze budzi ogromne emocje wśród fanów lotnictwa. Jest to największy obecnie używany i najcięższy w historii lotnictwa samolot. Istnieje tylko jeden taki egzemplarz. Biuro konstrukcyjne Antonow (skąd pochodzi maszyna), nie ukończyło budowy drugiego samolotu.
An-225 Mrija został wyposażony w sześć dwuprzepływowych silników odrzutowych Łotariew D-18T. Rozpiętość jego skrzydeł wynosi 88,4 m, długość 84 m, a wysokość 18,1 m. Pierwszy oblot maszyny produkcji radzieckiej odbył się w grudniu 1988 roku. Od 2001 roku An-225 Mrija jest wykorzystywany komercyjnie przez ukraińskie linie Antonov Airlines. Służy przede wszystkim do transportu ciężkich ładunków, takich jak np. środki do walki z koronawirusem, śmigłowce, elementy konstrukcyjne itp.