W internecie najwięcej wydajemy na RTV i AGD - aż 590 zł
E-klienci kupują w sieci odzież, dodatki i akcesoria, ale to na sprzęt RTV i AGD wydają najwięcej. W sieci mężczyźni są bardziej rozrzutni niż kobiety - wynika z raportu przygotowanego przez firmę Gemius dla e-Commerce Polska.
Okazuje się, że internauci kupują w sieci odzież, dodatki i akcesoria (8. proc. badanych), książki, płyty i filmy (77 proc.) oraz sprzęt RTV i AGD (66 proc.). Wśród produktów najrzadziej wskazywanych znalazły się ubezpieczenia (22 proc), produkty spożywcze (24 proc.) i artykuły dla kolekcjonerów (26 proc.).
E-konsumenci wydają najwięcej na dobra trwałe, tj. sprzęt RTV/AGD (59. zł), meble i wystrój wnętrz (301 zł) oraz na obuwie (133 zł). Najmniejsze kwoty przeznaczają na produkty farmaceutyczne (49 zł), kosmetyki (50 zł) i multimedia (56 zł).
–. Blisko 60 proc. badanych wskazało, że kupuje przez internet bilety do teatru i kina, a to oznacza, że dla polskiego e-konsumenta coraz większe znaczenie ma wygoda i oszczędność czasu – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, członek zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej. – Te dane powinny uświadomić e-przedsiębiorcom, że poza ofertą cenową jest jeszcze szereg innych czynników ważnych dla klientów – dodaje Staniszewska.
Badania pokazują także, że w sieci mężczyźni wydają więcej niż kobiety. –. O ile w świecie realnym to kobiety często decydują o zakupach i wydatkach, w przypadku zakupów online kobiety są bardziej oszczędne – komentuje Michał Kot, dyrektor ds. badań w Interaktywnym Instytucie Badań Rynkowych (IIBR). – Przykładowo panie częściej niż panowie kupują w sieci obuwie, wydają 112 zł, podczas gdy mężczyźni ponad 160 zł. Inny przykład to biżuteria, którą kupuje 50 proc. kobiet i 29 proc. mężczyzn, ale jednostkowo kobieta wydaje 52 zł, a mężczyzna ponad 160 zł. I kto tu jest bardziej rozrzutny? – pyta ekspert z IIBR.