W internecie najwięcej wydajemy na RTV i AGD - aż 590 zł

E-klienci kupują w sieci odzież, dodatki i akcesoria, ale to na sprzęt RTV i AGD wydają najwięcej. W sieci mężczyźni są bardziej rozrzutni niż kobiety - wynika z raportu przygotowanego przez firmę Gemius dla e-Commerce Polska.

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Okazuje się, że internauci kupują w sieci odzież, dodatki i akcesoria (8. proc. badanych), książki, płyty i filmy (77 proc.) oraz sprzęt RTV i AGD (66 proc.). Wśród produktów najrzadziej wskazywanych znalazły się ubezpieczenia (22 proc), produkty spożywcze (24 proc.) i artykuły dla kolekcjonerów (26 proc.).

Obraz
© Produkty, które polscy internauci kupują w sieci (dane w proc.) (fot. Gemius, e-Commerce Polska, luty-marzec 2014, N=1500, 15+,)

E-konsumenci wydają najwięcej na dobra trwałe, tj. sprzęt RTV/AGD (59. zł), meble i wystrój wnętrz (301 zł) oraz na obuwie (133 zł). Najmniejsze kwoty przeznaczają na produkty farmaceutyczne (49 zł), kosmetyki (50 zł) i multimedia (56 zł).

–. Blisko 60 proc. badanych wskazało, że kupuje przez internet bilety do teatru i kina, a to oznacza, że dla polskiego e-konsumenta coraz większe znaczenie ma wygoda i oszczędność czasu – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, członek zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej. – Te dane powinny uświadomić e-przedsiębiorcom, że poza ofertą cenową jest jeszcze szereg innych czynników ważnych dla klientów – dodaje Staniszewska.

Badania pokazują także, że w sieci mężczyźni wydają więcej niż kobiety. –. O ile w świecie realnym to kobiety często decydują o zakupach i wydatkach, w przypadku zakupów online kobiety są bardziej oszczędne – komentuje Michał Kot, dyrektor ds. badań w Interaktywnym Instytucie Badań Rynkowych (IIBR). – Przykładowo panie częściej niż panowie kupują w sieci obuwie, wydają 112 zł, podczas gdy mężczyźni ponad 160 zł. Inny przykład to biżuteria, którą kupuje 50 proc. kobiet i 29 proc. mężczyzn, ale jednostkowo kobieta wydaje 52 zł, a mężczyzna ponad 160 zł. I kto tu jest bardziej rozrzutny? – pyta ekspert z IIBR.

Obraz
© Wydatki polskich internautów na zakupy w sieci (dane ogółem w PLN) (fot. Source: Gemius, e-Commerce Polska, luty-marzec 2014, N=1500, 15+)

Celem badania było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Badanie zostało zrealizowane przy pomocy ankiet CAWI (ang. Computer-Assisted Web Interview)
na grupie 150. internautów powyżej 15 roku życia. Dane zebrano między 26 lutego a 7 marca 2014 roku.

Wybrane dla Ciebie

Mocarstwo testuje pocisk rakietowy. Wystrzelili go z pociągu
Mocarstwo testuje pocisk rakietowy. Wystrzelili go z pociągu
Pokazali na nagraniu. Ukraińskie drony morskie z nową technologią
Pokazali na nagraniu. Ukraińskie drony morskie z nową technologią
Indie będą produkować rosyjskie karabiny. Zysk i tak trafi do Putina
Indie będą produkować rosyjskie karabiny. Zysk i tak trafi do Putina
Polska zainteresowana ukraińskim sprzętem. Pokazano go podczas ćwiczeń
Polska zainteresowana ukraińskim sprzętem. Pokazano go podczas ćwiczeń
To arcydzieło. Okazuje się, że może pomóc z nauką fizyki kwantowej
To arcydzieło. Okazuje się, że może pomóc z nauką fizyki kwantowej
Kryzys amunicyjny. Rosja odczuwa braki pocisków do tego systemu
Kryzys amunicyjny. Rosja odczuwa braki pocisków do tego systemu
Legenda starożytności. Co wiadomo o Atlantydzie?
Legenda starożytności. Co wiadomo o Atlantydzie?
Biały fosfor w Ukrainie. Rosja omija zakazy, Chiny w łańcuchu dostaw
Biały fosfor w Ukrainie. Rosja omija zakazy, Chiny w łańcuchu dostaw
Wystarczy użyć śrubokrętu. Tajwański pocisk ma zasięg 900 km
Wystarczy użyć śrubokrętu. Tajwański pocisk ma zasięg 900 km
Problem z samolotami FA-50PL. Nawet 1,5 roku opóźnienia
Problem z samolotami FA-50PL. Nawet 1,5 roku opóźnienia
Chińczycy kupili sprzęt z Rosji. Może być zagrożeniem dla Tajwanu
Chińczycy kupili sprzęt z Rosji. Może być zagrożeniem dla Tajwanu
Drzewa w Amazonii są coraz większe. Naukowcy wskazali powód
Drzewa w Amazonii są coraz większe. Naukowcy wskazali powód