W internecie najwięcej wydajemy na RTV i AGD - aż 590 zł

E-klienci kupują w sieci odzież, dodatki i akcesoria, ale to na sprzęt RTV i AGD wydają najwięcej. W sieci mężczyźni są bardziej rozrzutni niż kobiety - wynika z raportu przygotowanego przez firmę Gemius dla e-Commerce Polska.

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Okazuje się, że internauci kupują w sieci odzież, dodatki i akcesoria (8. proc. badanych), książki, płyty i filmy (77 proc.) oraz sprzęt RTV i AGD (66 proc.). Wśród produktów najrzadziej wskazywanych znalazły się ubezpieczenia (22 proc), produkty spożywcze (24 proc.) i artykuły dla kolekcjonerów (26 proc.).

Obraz
© Produkty, które polscy internauci kupują w sieci (dane w proc.) (fot. Gemius, e-Commerce Polska, luty-marzec 2014, N=1500, 15+,)

E-konsumenci wydają najwięcej na dobra trwałe, tj. sprzęt RTV/AGD (59. zł), meble i wystrój wnętrz (301 zł) oraz na obuwie (133 zł). Najmniejsze kwoty przeznaczają na produkty farmaceutyczne (49 zł), kosmetyki (50 zł) i multimedia (56 zł).

–. Blisko 60 proc. badanych wskazało, że kupuje przez internet bilety do teatru i kina, a to oznacza, że dla polskiego e-konsumenta coraz większe znaczenie ma wygoda i oszczędność czasu – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, członek zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej. – Te dane powinny uświadomić e-przedsiębiorcom, że poza ofertą cenową jest jeszcze szereg innych czynników ważnych dla klientów – dodaje Staniszewska.

Badania pokazują także, że w sieci mężczyźni wydają więcej niż kobiety. –. O ile w świecie realnym to kobiety często decydują o zakupach i wydatkach, w przypadku zakupów online kobiety są bardziej oszczędne – komentuje Michał Kot, dyrektor ds. badań w Interaktywnym Instytucie Badań Rynkowych (IIBR). – Przykładowo panie częściej niż panowie kupują w sieci obuwie, wydają 112 zł, podczas gdy mężczyźni ponad 160 zł. Inny przykład to biżuteria, którą kupuje 50 proc. kobiet i 29 proc. mężczyzn, ale jednostkowo kobieta wydaje 52 zł, a mężczyzna ponad 160 zł. I kto tu jest bardziej rozrzutny? – pyta ekspert z IIBR.

Obraz
© Wydatki polskich internautów na zakupy w sieci (dane ogółem w PLN) (fot. Source: Gemius, e-Commerce Polska, luty-marzec 2014, N=1500, 15+)

Celem badania było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Badanie zostało zrealizowane przy pomocy ankiet CAWI (ang. Computer-Assisted Web Interview)
na grupie 150. internautów powyżej 15 roku życia. Dane zebrano między 26 lutego a 7 marca 2014 roku.

Wybrane dla Ciebie
Problemy z rosyjskimi czołgami. Sami Rosjanie narzekają na ich jakość
Problemy z rosyjskimi czołgami. Sami Rosjanie narzekają na ich jakość
Odparowuje wszystko co żywe. Rosjanie zaczęli demontować potężną broń
Odparowuje wszystko co żywe. Rosjanie zaczęli demontować potężną broń
Najstarsze powietrze w historii. Było uwięzione w 6-milionowym lodzie
Najstarsze powietrze w historii. Było uwięzione w 6-milionowym lodzie
Sprawdzono ją w Ukrainie. Polska chce nią zwalczać drony
Sprawdzono ją w Ukrainie. Polska chce nią zwalczać drony
Chiny mają nowy okręt. Rzuca wyzwanie największym mocarstwom
Chiny mają nowy okręt. Rzuca wyzwanie największym mocarstwom
Nie tylko Koreańczycy. Ujawniono, kto jeszcze walczy za Rosję
Nie tylko Koreańczycy. Ujawniono, kto jeszcze walczy za Rosję
Mówią, że są lepsze niż F-35. Będą produkowane w Ukrainie
Mówią, że są lepsze niż F-35. Będą produkowane w Ukrainie
Lotnicze marzenie Ukraińców. Chcą je składać u siebie
Lotnicze marzenie Ukraińców. Chcą je składać u siebie
USA wsparły Polskę w zwalczaniu dronów. Rozstawiły system z Turcji
USA wsparły Polskę w zwalczaniu dronów. Rozstawiły system z Turcji
Polskie satelity ICEYE i PIAST lecą w kosmos. Start planowany na wtorek
Polskie satelity ICEYE i PIAST lecą w kosmos. Start planowany na wtorek
Widziały je tysiące osób. Czym były jasne kule na niebie?
Widziały je tysiące osób. Czym były jasne kule na niebie?
Top Gun. Rewolucja w amerykańskim lotnictwie zaczęła się od porażki
Top Gun. Rewolucja w amerykańskim lotnictwie zaczęła się od porażki