W 2015 roku rosła popularność masowej komunikacji SMS
Z roku na rok ewoluują platformy do masowej wysyłki komunikatów, które udostępniają coraz więcej funkcji i integracji z nowoczesnymi systemami.
28.01.2016 | aktual.: 29.01.2016 10:08
Szacuje się, że ponad 20 proc. masowych wysyłek jest realizowanych przez firmy z sektora IT. Branże, które najczęściej korzystają z masowej wysyłki SMS-ów, to właśnie firmy IT (integratorzy, dostawcy platform IT, systemów - przykładowo Twitter, Uber, Steam), korporacje, e-administracja (ponad 600 urzędów w Polsce, szpitale, jednostki samorządowe), handel (e-commerce, retail), turystyka (hotele, restauracje, catering), logistyka/spedycja/transport (komunikacja miejska, taxi, kurierzy, poczta), edukacja, prywatna medycyna, agencje marketingowe i reklamowe, dostawcy usług (energetyka, komunikacja, finanse), czy w końcu startupy.
O ile wysyłka wiadomości P2P utrzymuje się w ostatnich latach na podobnym poziomie, to wysyłki B2C (firma do użytkownika) z roku na rok mają się coraz lepiej. Jak pokazują dane firmy _ SMSAPI.pl _, platformy do masowej wysyłki SMS, w roku 2015 w systemie zarejestrowanych było 31 000 użytkowników, którzy łącznie wysłali ponad 300 milionów wiadomości tekstowych. Dla porównania w roku 2014 łączna ilość użytkowników wynosiła 18 000 - oznacza to wzrost rzędu 182 proc..
Około 11 proc. SMS-ów wysyłanych z platformy SMSApi w roku 2015 miało polskie znaki. Wynikało to przede wszystkim z faktu, że jeden SMS, w którym pojawiają się znaki diakrytyczne może mieć długość 70 znaków zamiast 160. Dla twórców treści najważniejsze było zawarcie jak największej ilości informacji i przejrzystość przekazu, co możliwe było do osiągnięcia nawet z pominięciem polskich znaków.
Stosunkowo równo rozkładają się siły poszczególnych operatorów sieci w masowej wysyłce SMS-ów platformy. Najwięcej wiadomości tekstowych wysyłano do Orange (29 proc.), a następnie do sieci Plus (26 proc.), Play (24 proc.) i T-Mobile (21 proc.).
Coraz wyższy poziom świadomości technologii sprawia, że firmy decydują się na wdrożenie komunikacji SMS w postaci powiadomień o statusie realizacji zamówienia, terminie zapłaty, planowanej wizycie, informacji o rabatach, promocjach, ciekawych ofertach. Wzrasta także liczba SMS-ów wysyłanych w ramach kampanii marketingowych, np. w momencie wprowadzenia ciekawej oferty dla stałych klientów.