VoIP - ponad połowa Polaków nie wie co to jest

VoIP - ponad połowa Polaków nie wie co to jest

VoIP - ponad połowa Polaków nie wie co to jest
08.01.2008 16:50, aktualizacja: 08.01.2008 17:05

Listopadowe badanie TNS OBOP, podobnie jak rok temu pokazało, że z telefonii VoIP korzysta regularnie 1% Polaków.

Różnice są widoczne przy kolejnych odpowiedziach: 6% badanych ma świadomość, czym jest VoIP i zdarzyło się im z niego korzystać (przed rokiem 1%), 17% również wie, czym jest VoIP, ale z tego rozwiązania jeszcze nie korzystało (rok wcześniej 5%). Kolejnych 15% coś słyszało o telefonii VoIP (wcześniej - 5%), natomiast 60% nadal nie wie, czym ta telefonia jest (w poprzednim badaniu 88%).

Najwięcej użytkowników telefonii internetowej i największą świadomość o tym rozwiązaniu - podobnie jak przed rokiem - mają osoby młode, a także w średnim wieku, do 39 lat. W porównaniu do poprzedniego badania wskaźniki wzrosły tu nawet kilkakrotnie. Wiedza o technologii VoIP jest największa w dwóch grupach: wśród osób uczących się i studiujących, a także dobrze wykształconych, zajmujących kierownicze stanowiska i prowadzących własną działalność gospodarczą. Najmniej o VoIP wiedzą przede wszystkim osoby słabo wykształcone i starsze.

_ Spełniają się na naszych oczach przewidywania ekspertów, którzy prognozowali szybki wzrost zainteresowania i wiedzy o telefonii VoIP. Coraz więcej gospodarstw domowych ma dostęp do Internetu i tym samym do wielu innych rozwiązań, jakie niesie globalna sieć, wśród których jest również VoIP. Tej rosnącej świadomości społecznej sprzyjają też media, przede wszystkim drukowane, w których od ostatniego badania ukazało się i nadal ukazuje się wiele publikacji dotyczących telefonii internetowej. Wciąż jednak jeszcze bardzo wiele zostało do zrobienia, jeśli idzie o działania edukacyjne i przekonujące Polaków do telefonii internetowej _ - mówi Przemysław Siwek, dyrektor ds. rozwoju operatora VoIP - Ipfon.

TNS OBOP przeprowadził badanie na reprezentatywnej próbie 1001 Polaków, w wieku powyżej 15 roku życia.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)