Vista SP1 i niedziałające programy

Vista SP1 i niedziałające programy
21.02.2008 11:00
Vista SP1 i niedziałające programy
Źródło zdjęć: © IDG

Microsoft udostępnił dokument, w którym zebrano informacje o programach, które po zainstalowaniu poprawki Service Pack 1 do systemu operacyjnego Windows Vista przestają działać ( lub ich funkcjonalność zostaje w jakiś sposób ograniczona ). Do części z wymienionych tam programów producencji udostępnili już jednak poprawki usuwające powstałe problemy.

Service Pack 1 dla Visty zawiera wiele poprawek łatających luki w zabezpieczeniach, stabilności, czy funkcjach systemu Windows Vista. Jak napisano na witrynie producenta, większość oprogramowania po zainstalowaniu SP1 będzie działała poprawnie i bez żadnych komplikacji, jednak jest kilka "nieszczęśliwych" przypadków, w których użytkownicy muszą się liczyć z ograniczeniem funkcjonalności lub całkowitą odmową współpracy zainstalowanego oprogramowania.

Na liście programów, które z powodu niekompatybilności są blokowane przez system i nie działają w ogóle po zainstalowaniu poprawki SP1 znajdują się: BitDefender AV i BitDefender Internet Security 10 ( wersja 10 ), Fujitsu Shock Sensor ( wersja 2.1.0.0 ), Jiangmin KV Antivirus ( wersja 10 ), Jiangmin KV Antivirus ( wersja 2008 ), Trend Micro Internet Security ( wersja 2008 ), Zone Alarm Security Suite ( wersja 7.1 ). Poza tym na liście nie działających programów znajdują się także: Iron Speed Designer ( wersja 5.0.1 ), Xheo Licensing ( wersja 3.1 ) i Free Allegiance ( wersja 2.1 ).

Oprócz tych szczególnych przypadków znane są także programy, które działają, ale ich funkcjonalność jest w mniejszym lub większym stopniu ograniczona. Należą do nich:
- NYT Reader ( wersja 1 ) - New York Times Reader przestaje funkcjonować po wciśnięciu prawego przycisku myszy;
- Rising Personal Firewall ( wersja 2007 ) - nie działa funkcja rozłączania ( disconnect );
- Novell ZCM Agent ( wersja 10.01 ) - Windows Vista SP1 nie wspiera produktów ZCM w wersji 10.0.x;

Do niektórych z wyżej wymienionych programów dostępne są już aktualizacje rozwiązujące problemy występujące po zainstalowaniu SP1. Więcej szczegółowych informacji na ten temat można znaleźć w artykule z bazy wiedzy Microsoft - http://support.microsoft.com/kb/935796.

Jeżeli oprogramowanie nie wymienione na powyższej liście także wykazuje oznaki ograniczenia funkcjonalności, lub też całkowicie przestało działać, Microsoft zaleca podjąć następujące kroki:
- przynajmniej jeden raz uruchomić ponownie system operacyjny. Może to pozwolić na zakończenie prac usług, czy czekających na wykonanie funkcji, które skorygują występujący problem;
- skontaktować się z dostawcą oprogramowania w celu wyjaśnienia przyczyn złej współpracy z Service Packiem 1. Możliwe, że będą już gotowe poprawki usuwające te problemy.
- zgłosić błąd dostawcy niedziałającego oprogramowania.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)