Uważajcie! Złapani w telefoniczną pułapkę

Strona głównaUważajcie! Złapani w telefoniczną pułapkę
31.01.2012 12:09
Uważajcie! Złapani w telefoniczną pułapkę
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

Gdy ktoś zadzwoni do ciebie z prośbą byś zaktualizował dane o twojej firmie, lepiej odłóż słuchawkę, radzi "Rzeczpospolita". W przeciwnym przypadku możesz otrzymać fakturę, na widok której oko zbieleje.

Gdy ktoś zadzwoni do ciebie z prośbą byś zaktualizował dane, lepiej odłóż słuchawkę, radzi "Rzeczpospolita". W przeciwnym przypadku możesz otrzymać fakturę, na widok której oko zbieleje.

Gazeta podaje przykłady takich działań i ostrzega przed nieuczciwymi firmami i portalami działającymi w sieci. Oto np. do właściciela pewnej firmy architektonicznej przyszedł nieoczekiwanie rachunek za banner reklamowy, jaki rzekomo zamówił na portalu Promowanefirmy.pl. Sęk w tym, że architekt niczego nie zamawiał. Dzwoniący proponował wprawdzie taki banner i zapowiedział wysłanie w tej sprawie e-maila, ale nawet nie zapytał czy jego rozmówca wyraża na to zgodę. Nie przeszkodziło mu to jednak w wystawieniu faktury.

Na Facebooku jest strona osób, które czują się oszukane przez firmę Euroadres. Przytaczają one działania podobne do opisywanych przez osoby mające do czynienia z portalem Promowanefirmy.pl.

Przedsiębiorców ostrzega nawet Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Na swoich stronach pisze o niemieckiej spółce Tele Verzeichnis Verlag i hiszpańskej European City Guide, które wydają przewodniki i zamieszczają dane firm w sieci. Przedsiębiorcy dostają od nich formularze z prośbą o zgodę na publikację danych. Adnotacja drobnym drukiem mówi, że umowa obejmuje zakup trzech edycji przewodnika za 81. euro każdy. Nie wszyscy zauważą tę pułapkę.

- Przedsiębiorcy muszą się mieć na baczności, radzi w "Rzeczpospolitej" Maciej Karczyński z Komendy Stołecznej Policji. - Docierają do nas zgłoszenia o masowo wysyłanych fakturach za niezamówione usługi, mówi. - Nie należy ich płacić. Sprawę trzeba zgłosić na policję.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (121)