Ubisoft stworzył sztuczną inteligencję. Znajduje błędy w kodzie zanim jeszcze powstaną
Ubisoft - firma produkująca jedne z najsłynniejszych gier wideo, w tym serię Assassin's Creed, wprowadziła nowe narzędzie. Sztuczna inteligencja o nazwie Comit Assistant znajdzie błędy, nim programiści je popełnią.
06.03.2018 14:13
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Firma Ubisoft przedstawiła swoje nowe cudo na konferencji programistów w Montrealu. Sztuczna inteligencja aktywnie zaznaczała błędy podczas jej trwania. Tylko że te błędy wykazywała zanim programiści zdążyli je popełnić. Commit Assistant będzie prawdziwą ulgą dla informatyków.
Ubisoft karmił swoją sztuczną inteligencję kodami zbieranymi przez 10 lat, z całego oprogramowania Ubisoft. SI przeanalizowała, gdzie najczęściej popełniano błędy w kodzie i jakie poprawki były niezbędne, aby pozbyć się błędu. Ten rodzaj uczenia maszynowego pozwolił programowi Commit Assistant nauczyć się przewidywania, kiedy programista będzie narażony na wprowadzenie błędnego kodu.
Fani oczekują od twórców gier aby były wydawane bez błędów. Ostatnie wielkie premiery nie obyły się bez wpadek. Przy tak dużej ilości oprogramowania należy spodziewać się błędów, nie wszystko da się tak łatwo wychwycić i wyeliminować. Jednak dzięki rozwojowi Commit Assistant możemy spodziewać się szybszego i precyzyjniejszego wydawania gier przez producentów. Ubisofy twierdzi, że ich program jest w stanie precyzyjnie wykryć 60 proc. błędów. A to dopiero początek.