Uber w walce z koronawirusem. Uruchomiono nową usługę dla medyków

Uber od początku epidemii COVID-19 wspiera restauracje i pracowników szpitali zakaźnych, zapewniając m.in. darmowe przejazdy. Teraz firma zdecydowała się na rozszerzenie inicjatywy, wprowadzając m.in. usługę Uber Medics.

Uber w walce z koronawirusem. Uruchomiono nową usługę dla medyków
Źródło zdjęć: © NurPhoto via Getty Images

06.05.2020 | aktual.: 07.05.2020 13:33

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

By wesprzeć medyków, walczących na pierwszej linii frontu przeciwko koronawirusowi SARS-CoV-2 w szpitalach zakaźnych, Uber zapewnił 10 tys. przejazdów dla pracowników służby zdrowia. W celu ułatwienia dostępu do darmowych przejazdów pracownikom medycznym z wybranych placówek, firma wprowadziła również dedykowany produkt z swojej aplikacji - Uber Medics.

Aby zamówić przejazd do lub z pracy, w ramach Uber Medics, należy jednorazowo wypełnić formularz, a po pozytywnej weryfikacji tradycyjnie podać miejsce początku i końca podróży. Obecnie akcją objęte są 33 placówki, we wszystkich 7 miastach w Polsce, w których działa Uber.

- Kody promocyjne na przejazdy rozdysponowaliśmy głównie wśród pielęgniarek, ratowników medycznych, sanitariuszy, salowych oraz pracowników administracji medycznej. Dzięki takiej pomocy możemy szybko podróżować między pracą a domem - skomentowała Izabela Kuras, Naczelna Pielęgniarka oraz Agata Gawłowska, Przełożona Pielęgniarek ze Szpitala Wielospecjalistycznego im. Józefa Strusia w Poznaniu.

Jednak Uber zdecydował się również na dodatkowe wsparcie zapewniając darmowe przejazdy na dostarczenie blisko 1000 przyłbic stworzonych przez wolontariuszy na drukarkach 3D do placówek medycznych. Kolejna przejazdy zostały ufundowane dla studentów Wydziału Fizyki UW, którzy własnoręcznie szyją maseczki mające trafić na Warszawski Uniwersytet Medyczny.

Poza tym przewoźnik wdrożył różne inicjatywy mające na celu wsparcie również kierowców i partnerów dostawczych. Firma zaoferowała zwrot kosztów za środki ochrony osobistej, a także przygotowała specjalną komunikację dla kierowców i pasażerów dotyczącą bezpieczeństwa w tym szczególnym czasie.

Uber wprowadził również nową sekcję w aplikacji, która w zawiera na bieżąco aktualizowane informacje dotyczące COVID-19, w tym oficjalne wytyczne, porady oraz inne przydatne zasoby. Dodatkowo, Każdy kierowca i dostawca, u których zdiagnozowano COVID-19 lub który jest indywidualnie proszony przez organy opieki zdrowia o samodzielną izolację, otrzyma pomoc finansową przez okres do 14 dni, w czasie konto użytkownika aplikacji jest zawieszone.

Więcej na temat koronawirusa dowiesz się zapisując na nasz specjalny newsletter.

Źródło artykułu:Informacja prasowa
Komentarze (0)