TOP 15 laptopów - co wybierają Polacy i co warto kupić?

TOP 15 laptopów - co wybierają Polacy i co warto kupić?

TOP 15 laptopów - co wybierają Polacy i co warto kupić?
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
27.04.2015 14:52, aktualizacja: 27.04.2015 16:27

Laptopy zrewolucjonizowały rynek komputerów, wkraczając zarówno do pracy, jak i domów Polaków. Kupujemy je nie tylko z potrzeby korzystania, ale także na prezent. Liczne oferty specjalne operatorów telekomunikacyjnych sprawiły, że coraz więcej urządzeń znalazło się w posiadaniu osób zarówno starszych, jak i młodszych.

Ostatni raport GUS potwierdza, że w 7 mln z 1. mln gospodarstw domowych posiadających komputer, znajduje się notebook. Gdy dodamy do tego urządzenia służbowe, okaże się, że w wielu domach są co najmniej 2 lub 3 laptopy. Dodatkowo szybki rozwój technologii, w tym nowe systemy operacyjne w połączeniu z atrakcyjnymi cenami wpływają na szybsze podjęcie decyzji o wymianie sprzętu na nowy. Zadajmy sobie zatem pytanie: jakie laptopy kupujemy? Tanie, czy drogie, a może rozsądek podpowiada, żeby wybrać te najbardziej uniwersalne w swych możliwościach?

Cena jednak czyni cuda, ale…

Podzielmy stabilny rynek notebooków na 3 główne kategorie, tj. do 2000zł, od 2001zł do 4000zł i powyżej 4000zł. Najwięcej (ok. 66%) kupujemy najtańszych modeli, odnotowując stały wzrost sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku. Kategorią o najbardziej dynamicznym wzroście sprzedaży są notebooki w cenie powyżej 4000zł, których kupiliśmy o 15. więcej w pierwszym kwartale tego roku. Zaś z tej najbardziej uniwersalnej kategorii (2001-4000 zł) coraz częściej przechodzimy na odpowiednio wyższe lub niższe poziomy. Niemniej ich udział w całościowej sprzedaży wciąż jest niebagatelny, mimo iż sięga po nie najmniejsza grupa klientów.

TOP 15 sprzedaży notebooków do 2000 zł w okresie 1 styczeń - 31 marzec 2015:

Obraz

Hegemonia Lenovo W TOP 1. sprzedaży produktów do 2000zł zdecydowanie dominują laptopy firmy Lenovo. Na 15 sprzedawanych modeli, aż dziesięć to urządzenia tej właśnie firmy. Liderem są modele z ekonomicznej linii G50 z matrycami 15,6cala, zintegrowaną grafiką i systemem operacyjnym Windows 8.1. Czyżby firma znalazła złoty środek na potrzeby Polaków? Rozsądny stosunek ceny do jakości oraz dostępność produktowa czynią z Lenovo lidera sprzedaży nie tylko w sklepach internetowych. W czołówce znalazły się także 3 produkty firmy HP, jedne z najtańszych w całym zestawieniu.

TOP 15 sprzedaży notebooków w cenie od 2001 zł do 4000 zł w okresie 1 styczeń - 31 marzec 2015:

Obraz

Ponownie widać, że w kolejnym segmencie cenowym dominuje Lenovo z aż 9 na 1. produktów. Tym razem mamy jednak zdecydowanie bardziej wydajne maszyny z procesorami Intel Core i5/i7, dobrymi kartami graficznymi, a w niektórych przypadkach dotykowymi matrycami oraz systemem operacyjnym Windows 8.1. Liderem rankingu sprzedaży jest… Lenovo z modelem B5400, ale tuż za nim są już dwaj konkurenci MSI oraz ASUS z najtańszym laptopem w tym zestawieniu. Na 13 miejscu znalazł się najdroższy notebook, tj. Apple MacBook Air w cenie ok. 3889 zł. Urządzenia w przedziale cenowym od 2000 do 4000 zł z pewnością sprawdzą się znakomicie zarówno do pracy, nauki i zabawy, stanowiąc najrozsądniejszy wybór dla statystycznego Polaka aktywnie korzystającego z internetu i multimediów.

Obraz
© MSI GS70 (fot. Materiały prasowe)

TOP 15 sprzedaży notebooków w cenie od 4001 zł w okresie 1 styczeń - 31 marzec 2015:

Obraz

Liderem najdroższej kategorii jest w dalszym ciągu Lenovo ze swoim flagowym modelem dedykowanym graczom Y70-70. Niemniej, w całym rankingu najwięcej jest urządzeń firmy MSI - 5 modeli z 15. Rozpiętość cenowa sięga nawet kilku tysięcy złotych. Najdroższym notebookiem jest MSI GS70 w cenie ok. 7399 zł. Urządzenia w tej kategorii dysponują nie tylko najnowocześniejszymi podzespołami, ale także oferują nietuzinkowe funkcjonalności, design i zastosowane materiały. Cena idzie w parze z wydajnością, prestiżem, czy modą. Droższe laptopy kupujemy bardzo świadomie, dopasowując model do naszych potrzeb i oczekiwań, a także sprawdzając wiele szczegółów i ich wpływ na komfort użytkowania oraz wydajność.

_ Dane sprzedażowe dostarczyła firma Agito.pl _

Źródło artykułu:WP Tech
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (55)