SZOK! Nie uwierzysz, z czym tym razem ma zamiar walczyć Facebook
Na początku muszę się do czegoś przyznać - tytuł jest absolutnie zamierzoną prowokacją. A jednocześnie świetnie pokazuje, z czym tak naprawdę Facebook chce walczyć. Chodzi o nadmiernie krzykliwe nagłówki tekstów, z których potem niewiele wynika.
Facebook postawił sobie nowy cel - walkę z tzw. clickbaitami, czyli przekoloryzowanymi tytułami, które albo sytuację wyolbrzymiają, albo z rzeczywistością nie mają nic wspólnego. Chodzi więc o nagłówki takie jak w niniejszym tekście, albo "Przed pójściem spać wsadził czosnek do butów. To, co stało się później, jest niewyobrażalne".
Z punktu widzenia czytelników taka zmiana oczywiście ma sens. W końcu ile to już razy zdarzyło nam się kliknąć w obiecujący tytuł, który później - mówiąc kolokwialnie - "nie dowoził"? Zdecydowanie zbyt często. A jak Facebook ma zamiar dokonać tej zmiany?
Wprowadzony ma być specjalny algorytm, który będzie analizować nagłówki tekstów publikowanych przez różne fanpage. Jeśli któryś z nich będzie nagminnie wrzucać właśnie clickbaity, to jego kolejne wpisy będą miały niższy status. A mówiąc wprost - będą miały mniejszą szansę, że algorytm przepuści je na nasze tablice.
_ Joanna Sosnowska _