Światowy rynek tabletów w 3Q2013 według szacunków IDC

Firma analityczna IDC ocenia, że w III kwartale na rynek trafiło 47,6 mln tabletów, o 7 proc. więcej niż w poprzednim kwartale i o 36,7 proc. więcej niż w III kwartale 2012 roku.

Światowy rynek tabletów w 3Q2013 według szacunków IDC
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

W III kwartale, przed premierą nowych modeli iPadów, sprzedaż tabletów Apple'a spadła z 14,6 mln sztuk w II kwartale do 14,1 mln sztuk. Rok temu 14 mln sprzedanych iPadów dawało Apple'owi aż 40,2 proc. udziału w rynku, w tym roku udział ten skurczył się do 29,6 proc.

Samsung ponownie zajmuje drugie miejsce zestawienia ze wzrostem udziału w rynku z 12,4 proc. w III kwartale 2012 roku do aż 20,4 proc. w III kwartale tego roku. Głównie za sprawą produkcji Nexusów 7 silną pozycję ma również Asus, z 7,4 proc. światowego rynku tabletów. Zaprezentowana niedawno nowa generacja urządzeń, które cechuje przy tym dosyć konkurencyjna cena powinna umocnić pozycję koncernu w IV kwartale.

Wzrost sprzedaży w skali roku o 420,7 proc. pozwolił Lenovo wdrapać się na czwartą lokatę największych producentów tabletów z 4,8 proc. tabletowego tortu. Ostatni na liście wielkiej piątki jest Acer z 2,5 proc. rynku. W kategorii "pozostali" znalazły się takie firmy jak Amazon, Microsoft, HP czy Dell, jak i rozmaici producenci najtańszych urządzeń.

Producent 3Q13 mln szt. 3Q13 udział 3Q12 mln szt. 3Q12 udział Zmiana rok do roku
Apple 14,1 29,6% 14,0 40,2% 0,6%
Samsung 9,7 20,4% 4,3 12,4% 123,0%
Asus 3,5 7,4% 2,3 6,6% 53,9%
Lenovo 2,3 4,8% 0,4 1,1% 420,7%
Acer 1,2 2,5% 0,3 0,9% 346,3%
Pozostali 16,8 35,3% 13,5 38,8% 25,0%
Razem 47,6 100,0% 34,8 100,0% 36,7%
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)