Światowy rynek tabletów w 3Q2013 według szacunków IDC
Firma analityczna IDC ocenia, że w III kwartale na rynek trafiło 47,6 mln tabletów, o 7 proc. więcej niż w poprzednim kwartale i o 36,7 proc. więcej niż w III kwartale 2012 roku.
W III kwartale, przed premierą nowych modeli iPadów, sprzedaż tabletów Apple'a spadła z 14,6 mln sztuk w II kwartale do 14,1 mln sztuk. Rok temu 14 mln sprzedanych iPadów dawało Apple'owi aż 40,2 proc. udziału w rynku, w tym roku udział ten skurczył się do 29,6 proc.
Samsung ponownie zajmuje drugie miejsce zestawienia ze wzrostem udziału w rynku z 12,4 proc. w III kwartale 2012 roku do aż 20,4 proc. w III kwartale tego roku. Głównie za sprawą produkcji Nexusów 7 silną pozycję ma również Asus, z 7,4 proc. światowego rynku tabletów. Zaprezentowana niedawno nowa generacja urządzeń, które cechuje przy tym dosyć konkurencyjna cena powinna umocnić pozycję koncernu w IV kwartale.
Wzrost sprzedaży w skali roku o 420,7 proc. pozwolił Lenovo wdrapać się na czwartą lokatę największych producentów tabletów z 4,8 proc. tabletowego tortu. Ostatni na liście wielkiej piątki jest Acer z 2,5 proc. rynku. W kategorii "pozostali" znalazły się takie firmy jak Amazon, Microsoft, HP czy Dell, jak i rozmaici producenci najtańszych urządzeń.
Producent | 3Q13 mln szt. | 3Q13 udział | 3Q12 mln szt. | 3Q12 udział | Zmiana rok do roku |
---|---|---|---|---|---|
Apple | 14,1 | 29,6% | 14,0 | 40,2% | 0,6% |
Samsung | 9,7 | 20,4% | 4,3 | 12,4% | 123,0% |
Asus | 3,5 | 7,4% | 2,3 | 6,6% | 53,9% |
Lenovo | 2,3 | 4,8% | 0,4 | 1,1% | 420,7% |
Acer | 1,2 | 2,5% | 0,3 | 0,9% | 346,3% |
Pozostali | 16,8 | 35,3% | 13,5 | 38,8% | 25,0% |
Razem | 47,6 | 100,0% | 34,8 | 100,0% | 36,7% |
Zobacz: Jaką wybrać i kupić frytkownicę?