Sprzedaż Apple Watch leci na łeb na szyję

1,5 miliona zamówień przedpremierowych, 200 tysięcy sztuk sprzedawanych dziennie - pierwsze tygodnie istnienia na rynku inteligentnego zegarka Apple'a były czystym fenomenem. Niestety wszystko co dobre, szybko się kończy.

Sprzedaż Apple Watch leci na łeb na szyję
Źródło zdjęć: © chip.pl

Chociaż Apple nie pochwaliło się oficjalnie wynikami sprzedażowymi zegarka z ostatnich tygodni, raporty firm analitycznych takich jak Slice Intelligence sugerują, że zainteresowanie tym produktem drastycznie zmalało. Porównując liczbę zamówień z pierwszego tygodnia, a aktualny trend liczba sprzedanych Apple Watchy zmalała o 90 proc.

Obraz

Nawet jeśli weźmiemy pod uwagę tylko dane z ostatnich miesięcy - kwietnia i maja - gdzie sprzedaż zegarka utrzymywała się na poziomie 20 tys. sztuk dziennie, to w porównaniu do ostatnich wyników z czerwca, gdzie liczba ta wynosiła już poniżej 10 tys. sztuk dziennie widać zauważalny spadek zainteresowania.

Jakby tego było mało 2/3 wszystkich zamówień dotyczą najtańszej wersji Apple Watcha, która kosztuje 349 dolarów. A jak sprzedaje się najdroższa wersja zegarka zaczynająca się od ceny 10 000 dolarów? Według danych Slice w USA Apple Watch Edition sprzedał się w granicach 2 tys. sztuk.

Na razie firma nie chce ustosunkować się do tych raportów, ale 21 lipca Apple organizuje spotkanie dla inwestorów dotyczące trzeciego kwartału finansowego. Wtedy prawdopodobnie będziemy mogli rzucić więcej światła na tę sprawę.

Zobacz także: Nowy, świetny trailer filmu o Steve'ie Jobsie

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Biznesowy model Facebooka

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (46)