Spada sprzedaż telefonów

Spada sprzedaż telefonów

Spada sprzedaż telefonów
13.08.2009 15:26

W drugim kwartale bieżącego roku na świecie sprzedano około 286 milionów telefonów komórkowych. Według analityków firmy Gartner to o sześć procent mniej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Z kolei w kategorii smartfonów nastąpił wzrost o 27 procent do poziomu 41 milionów sprzedanych sztuk

Dzięki temu wielofunkcyjne urządzenia tworzą najszybciej rosnący segment na rynku telefonów komórkowych. "Przede wszystkim telefony mobilne z ekranami dotykowymi i klawiaturą QWERTY znacznie przyczyniły się do wzrostów", wyjaśniła Carolina Milanesi, dyrektor ds. badań nad obszarem urządzeń mobilnych w Gartnerze.

Obraz
© (fot. gartner via heise-online)

Spadek średnich cen sprzedaży uległ w pierwszej połowie 200. roku dalszemu zaostrzeniu, przybierając na sile przede wszystkim w obszarze urządzeń dla początkujących i ze średniej półki, dodała Milanesi. Nokia zdołała wprawdzie obronić pozycję lidera w branży, jednak poniosła kolejne straty na polu udziałów w rynku, podobnie jak Motorola i Sony Ericsson. W porównaniu z drugiego kwartału 2008 kwoty sprzedażowe fińskiego producenta spadły o 12 procent, do poziomu 105 milionów sztuk.

Flagowy model Nokii –. N97, zdołał przekonać do siebie znacznie mniej klientów niż na przykład nowy iPhone 3GS, który zapewnił koncernowi Apple znaczne zyski. "Podczas gdy Apple już w pierwszy weekend po inauguracji sprzedaży zdołał zbyć milion urządzeń, to począwszy od czerwca klienci Nokii kupili dopiero 500 000 egzemplarzy N97", podkreśliła Milanesi. Aby nadal odnosić sukcesy, Nokia powinna szybko znaleźć nową, właściwą strategię w obszarze produktów i serwisu, uważają analitycy Gartnera.

Fiński lider rynku znalazł się pod presją nie tylko z powodu Apple'a, ale także ze względu na konkurencję ze strony Samsunga i LG. Obaj południowokoreańscy producenci zwiększyli w drugim kwartale sprzedaż swoich telefonów komórkowych oraz udziały w rynku. W segmencie smartfonów Nokia czuje na plecach oddech firm Research in Motion (producent urządzeń BlackBerry), Apple i HTC. Mimo wzrostu sprzedaży, fiński koncern stracił w tym segmencie trochę udziałów w rynku. Największy wzrost w porównaniu z drugim kwartałem ubiegłego roku zanotował Apple, w którego przypadku sprzedaż wzrosła o ponad 50 procent do poziomu 5,4 miliona sztuk. W dodatku nowy iPhone 3GS ma w tym jak dotąd niewielki udział, podkreśliła Milanesi.

wydanie internetowe www.heise-online.pl

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)