SpaceX z nową usługą. Starshield oferuje znacznie więcej
SpaceX szykuje nową usługę, skierowaną do klientów rządowych. W jej przypadku firma Elona Muska wykorzysta doświadczenie, wiedzę oraz technologię używane przez zespół związany ze Starlinkiem. Nowa kategoria internetowych usług satelitarnych ma pomóc w ochronie bezpieczeństwa narodowego.
SpaceX na swojej stronie internetowej wyjaśnia, że nowa usługa Starshield w przeciwieństwie do Starlinka, który jest przeznaczony do użytku konsumenckiego i komercyjnego, będzie skierowana do agencji rządowych. Początkowo ma się skupiać na trzech głównych obszarach:
SpaceX z nową usługą Starshield
- Obserwacji Ziemi - Starshield będzie wynosić satelity z ładunkami, które pomogą w obserwacji Ziemi, a gromadzone i przetworzone dane zostaną dostarczone bezpośrednio do użytkownika,
- Komunikacji - Starshield zapewni globalną komunikację użytkownikom rządowym,
- Hostowaniu ładunków - Starshield zbuduje autobusy satelitarne do obsługi najbardziej wymagających misji ładunkowych klientów rządowych.
SpaceX zapewnia, że rozwiązanie jest bezpieczne, bo Starshield korzysta z zaawansowanego szyfrowania danych użytkowników i wykorzystuje dodatkowe funkcje kryptograficzne, które pozwalają na przechowywanie tajnych ładunków i bezpieczne przetwarzanie danych, co jest zgodne z najbardziej rygorystycznymi, rządowymi wymaganiami. Na stronie oczywiście nie ma żadnej szczegółowej specyfikacji nowej usługi. Bez wątpienia ma to związek z jej charakterem oraz rodzajem odbiorców, do których jest skierowana.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Kosmiczna firma Elona Muska zwraca też uwagę na interoperacyjność Starshield. Chodzi o laserowy terminal komunikacyjny Starlink, który jest obecnie jedynym laserem komunikacyjnym działającym na dużą skalę na orbicie. SpaceX zapewnia, że można go zintegrować z różnego rodzaju satelitami partnerskimi, aby umożliwić włączenie ich do sieci Starshield. Dodaje również, że obecna współpraca SpaceX z Departamentem Obrony i innymi partnerami jest najlepszą wizytówką możliwości, jakie firma jest w stanie zaoferować w przestrzeni kosmicznej.
Karolina Modzelewska, dziennikarka Wirtualnej Polski