Niemiecki Hyperloop osiągnął rekordowe 463 km/h. Ponownie wygrali konkurs SpaceX
Wyłoniono zwycięzcę konkursu SpaceX Hyperloop Pod. Numerem jeden okazała się kapsułą Hyperloop stworzona przez zespół z Uniwersytetu Technicznego w Monachium. Elon Musk pogratulował zwycięzcom na Twitterze.
Wystarczyło 1600 metrów, aby niemiecki Hyperloop rozpędził się do prędkości 463 km/h. Po raz kolejny zespół z TUM zatriumfował w konkursie Hyperloop Pod, organizowanym przez SpaceX. To już czwarta edycja, i znowu udało się podbić rekord prędkości.
Hyperloop - Niemcy celowali w pół prędkości dźwięku
Mimo ogromnej prędkości, jaką osiągnęła niemiecka maszyna, test nie był do końca udany. Pod koniec trasy kapsuła Hyperloop najwyraźniej uległa uszkodzeniu. Pojawiła się spora iskra, oraz kilka fragmentów maszyny odłamało się od konstrukcji.
Z tego względu nie udało się osiągnąć prędkości, jaką zakładał zespół z TUM. Celowano w 600 km/h, czyli blisko połowę prędkości dźwięku. Niestety właśnie z powodu awarii, maszyna nie była w stanie osiągnąć zamierzonych statystyk. Jednak zespół z TUM będzie miał niedługo kolejną okazję do wykazania się na torze Hyperloop.
Elon Musk uradowany sukcesem kapsuły, zapowiedział na Twitterze kolejną edycję konkursu. Tym razem, zamiast 1600 metrów prostego toru, szef SpaceX chce zobaczyć maszyny pędzące po 10-kilometrowej trasie zawierającej zakręt. To będzie prawdziwe wyzwanie dla inżynierów Hyperloopa.
Kapsuła zespołu z TUM, wcześniej znanego jako WARR, mierzy zaledwie 1,7 metra długości oraz waży 70 kg. Nadal stanowi miniaturowy prototyp tego, co Elon Musk uznaje za prawdziwy Hyperloop.
Hyper Poland - w Polsce też planują Hyperloop
Nie tylko Elon Musk pracuje nad rozwojem Hyperloopa. W Polsce na początku tego roku zrobiło się głośno o projekcie firmy Hyper Poland. Wedle planów tego startupu, pociągiem z Warszawy do Krakowa jechalibyśmy zaledwie 21 minut. Zawrotna prędkość.
Zawrotne było również dofinansowanie, jakie dostała firma na swoje prace. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju przyznało Hyper Poland 16,5 miliona złotych. I chociaż wielu sceptyków mówi, że to niewiele jak na budowę Hyperloopa, spokojnie wystarczy na budowę toru testowego i miniaturową kapsułę - tak, jak robi to zespół Muska.
Źródło: TechCrunch