Sony Xperia Z5: robienie podwodnych zdjęć = utrata gwarancji
Na pewno pamiętacie kampanię promującą serię smartfonów i tabletów Sony z linii Z. Producent prezentował je nie raz i nie dwa pod wodą, chwaląc się możliwościami wykonywania zdjęć np. w basenie. Okazuje się jednak, że użytkownik, który będzie chciał skorzystać z tej funkcji w nowej Xperii Z5, naruszy zasady gwarancji...
12.09.2015 | aktual.: 21.06.2016 12:43
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Sprawa dotyczy nowego modelu Xperii Z5, oficjalnie posiadającej certyfikat IP-68, który zatwierdza, że urządzenie jest całkowicie chronione przed pyłem oraz wodoodporne (zazwyczaj chodzi tu o możliwość zanurzenia urządzenia na głębokość 1,5m na 30 minut). Zanim jednak zaczniecie pstrykać zdjęcia pod wodą, tak jak na materiałach promocyjnych dotyczących wcześniejszych smartfonów z linii Z, warto zapoznać się z komunikatem opublikowanym na stronie producenta:
"Urządzenie Xperia Z5 jest odporne na wodę i pył, więc bez problemu wytrzyma deszcz czy mycie pod bieżącą wodą. Urządzenia nie należy całkowicie zanurzać ani wystawiać na działanie wody morskiej, słonej, chlorowanej czy płynów takich jak napoje. Niedozwolone i niewłaściwe użytkowanie urządzenia spowoduje unieważnienie gwarancji."
Wystawianie telefonu na deszcz czy też dotykanie go mokrymi palcami jest akceptowalne, ale robienie zdjęć pod wodą może okazać się niebezpieczne. Sony przypomina także, że certyfikaty IP gwarantują funkcjonalność telefonów w ściśle kontrolowanych warunkach np. umieszczenie smartfona w zbiorniku z czystą wodą. Słona czy chlorowana woda może wyrządzić szkody, od których nie ubezpiecza nas gwarancja.
Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: European Rover Challenge 2015 - relacja