Smartfony mają dla nas różne funkcje. Do tego używamy ich najczęściej

Smartfony mają dla nas różne funkcje. Do tego używamy ich najczęściej

Smartfony mają dla nas różne funkcje. Do tego używamy ich najczęściej
Źródło zdjęć: © flickr.com | John Karakatsanis
Arkadiusz Stando
26.09.2018 13:56, aktualizacja: 27.09.2018 09:37

Honor i Kantar Millward Brown spytali młodych Europejczyków o preferencje związane z używaniem smartfonów. Sposób użycia smartfonów diametralnie różni się od starszych "komórek". Ale jak się okazuje, niektóre funkcje telefonów są nadal aktualne.

Badanie konsumenckie przeprowadzone przez Honor i Kantar Millward Brown wśród 1800 użytkowników smartfonów w wieku 15-38 lat w sześciu krajach Europy pokazuje, że dominacja smartfonów nad tradycyjnymi telefonami komórkowymi istotnie wpływa na sposób używania „komórek”. Fotografowanie, korzystanie z mediów społecznościowych, przeszukiwanie sieci i czytanie e-maili – to najważniejsze zdaniem respondentów funkcje nowoczesnych smartfonów, których znakomitymi przykładami są Honor 10 i Honor Play z aparatami wspieranymi przez sztuczną inteligencję.

Młodzi Europejczycy wykorzystują smartfony do „podstawowych zadań” takich jak telefonowanie i kontaktowanie się za pomocą wiadomości tekstowych (odpowiednio 92 proc. i 83 proc.), ale za najważniejsze funkcje swoich urządzeń uważają: fotografowanie (87 proc.), korzystanie z mediów społecznościowych (78 proc.), czytanie e-maili (83 proc.) i przeszukiwanie internetu (80 proc.) – blisko połowa pytanych umieściła je w grupie najważniejszych funkcji smartfonu.

Płeć i wiek mają znaczenie

Kobiety traktują smartfony jako narzędzia do korzystania z mediów społecznościowych (83 proc. vs 73 proc.), fotografowania (91 proc. vs 84 proc.) i wysyłania oraz odbierania wiadomości tekstowych (90 proc. vs 77 proc.) znacznie częściej niż mężczyźni. Reprezentanci pokolenia Z (wiek 15 - 24) chętniej używają smartfonów w celach rozrywkowych, do grania i komunikowania się ze znajomymi przez media społecznościowe. Nieco starsi użytkownicy, w wieku 25-38 (pokolenie Y), znacznie częściej postrzegają swój smartfon jako narzędzie pracy i „tradycyjnej” komunikacji (sprawdzanie poczty elektronicznej, rozmowy, SMS-y i MMS-y).

Każdy kraj jest inny, chociaż wiele nas łączy

Młodzi Polacy używają smartfonów do komunikowania się, utrwalania ważnych momentów i przeszukiwania internetu. Zauważalnie częściej niż pozostali pytani fotografują i nagrywają wideo, przeszukują internet. Czechów wyróżnia upodobanie do grania na smartfonach. Zarówno Polacy jak i Czesi stosunkowo częściej wysyłają SMS-y i MMS-y oraz korzystają z funkcji takich jak budzik i kalkulator.

Młodzi Finowie najintensywniej w badanej grupie korzystają z komunikatorów (78 proc.). Węgrzy zdecydowanie nie są fanami SMS-ów i MMS-ów – wskazywali na nie najrzadziej ze wszystkich pytanych, być może dlatego, że chętniej korzystają z komunikatorów internetowych (61 proc.).

Kreatywni i towarzyscy indywidualiści – tacy są młodzi Europejczycy korzystający ze smartfonów

Biorący udział w badaniu użytkownicy smartfonów najczęściej opisują siebie jako kreatywnych, otwartych, opiekuńczych, wyjątkowych i niezależnych. Młodzi Polacy, podobnie jak Czesi, uważają się za indywidualistów lubiących spędzać czas poza miastem. Węgrzy natomiast postrzegają siebie jako bardzo opiekuńczych i niezawodnych domatorów. Ich rówieśnicy z Finlandii z kolei częściej niż pozostali pytani określają siebie jako niezależnych. Grecy uważają się za profesjonalnych, otwartych i kreatywnych. Serbowie wybrali towarzyski, kreatywny i wyjątkowy jako najlepiej charakteryzujące ich określenia.

Smartfony Honor dla młodych duchem i aktywnych użytkowników mediów społecznościowych

„Marka Honor ze swoim hasłem »For the Brave« (»Dla odważnych«) została stworzona, aby spełnić wymagania cyfrowych tubylców oczekujących produktów umożliwiających intensywne korzystanie z internetu. Najnowsze badanie przeprowadzone przez Kantar Millward Brown na zlecenie Honor potwierdza, że młodzi ludzie potrzebują niezawodnych urządzeń oferujących im pełen wachlarz możliwości komunikowania ze światem – od prostych rozmów i wiadomości tekstowych, przez szybkie przeszukiwanie sieci i sprawdzanie e-maili aż po wykonywanie i dzielenie się znakomitej jakości fotografiami. Nasze najnowsze smartfony Honor 10 i Honor Play z GPU Turbo i sztuczną inteligencją są znakomitymi i dostępnymi cenowo narzędziami dla nich” – powiedział Michael Jing, zarządzający Honor w Polsce.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)