SkróTech. Najważniejsze wiadomości dnia [20.07.2020 r.]

SkróTech. Najważniejsze wiadomości dnia [20.07.2020 r.]
Źródło zdjęć: © Pexels
Łukasz Michalik
20.07.2020 23:40

Jest nadzieja na pokonanie koronawirusa - testy szczepionki wypadły obiecująco. Ponadto entomolożka radzi, jak bronić się przed komarami, a naukowcy mają ciekawą teorię na temat pochodzenia wody w kosmosie. Co jeszcze wydarzyło się dziś w świecie technologii? Zapraszamy na SkróTech!

Rusza seryjna produkcja pierwszych polskich respiratorów

COVID-19 nie spowalnia i codziennie w Polsce odnotowuje się nowe przypadki zakażenia. W odpowiedzi na zapotrzebowanie branży medycznej Creotech Instruments rozpoczyna pierwszą w naszym kraju seryjną produkcję respiratorów.

Skuteczne sposoby na komary

W drugiej połowie lipca komary w Polsce dały o sobie znać. Wszystko przez ciepły i deszczowy początek lata. Jak sobie z nimi poradzić, tłumaczy entomolog, dr Katarzyna Rydzanicz z Uniwersytetu Wrocławskiego.

Skąd się wzięła woda na Ziemi?

Naukowcy odkryli, że międzygwiazdowa materia organiczna może wytwarzać ogromne zasoby wody, jeśli zostanie odpowiednio ogrzana. To doprowadziło ich do nowej teorii o tym, skąd się wzięła woda na Ziemi.

Tajemnica potwora z Loch Ness rozwiązana?

Naukowcy z Uniwersytetu Otago pobrali próbki wody z 250 lokalizacji na całym legendarnym jeziorze i przebadali je pod kątem DNA organizmów żywych. Wyniki analiz są zaskakujące.

Nuggetsy z KFC stworzone w laboratorium

KFC ogłasza kolejny wielki krok w kierunku odejścia od zwierzęcego mięsa. Niedawno testowano pierwsze produkty stworzone z firmą Beyond Meat, zajmującą się produkcją roślinnych zamienników. Teraz, KFC mówi o prawdziwym sztucznym mięsie hodowanym w laboratorium.

W głębinach odkryto przerażający gatunek ryby

Naukowcy z Duke University oraz Smithsonian National Museum of Natural History zidentyfikowali 16 gatunków ryb pochłaniających światło. Jeden z nich, Idiacanthus antrostomus, ma zdolność praktycznej niewidzialności w głębokich wodach. Pochłania aż 99,5 proc. światła.