Ruszył Facebook Workplace. Ile kosztuje Facebook dla pracowników?
Facebook Workplace to specjalna wersja serwisu, przeznaczona dla firm. Niedługo korzystanie z Facebooka w pracy może stać się dla was normą.
Facebook Workplace to usługa dla firm. Działa też w Polsce -trzeba się tylko zgłosić. Wygląda jak “zwykły” Facebook, tyle że koncentruje się na treściach związanych z pracą - na tablicy widać więc wpisy szefa czy współpracowników, a nie fotki od siostry. Do tego dochodzi m.in. Work Chat z funkcją połączeń wideo czy grupowe rozmowy audio. Wielu z was mogło już w ten sposób z Facebooka korzystać, używając do tego grup. Teraz serwis chce, by przedsiębiorstwa i organizacje miały swoją wersję serwisu, oddzielającą pracę od życia prywatnego.
I żeby nie korzystały z rozwiązań konkurencji. Przyciągać ma niska cena. Cennik prezentuje się następująco:
• 3 dolary za użytkownika, jeśli organizacja ma poniżej 1000 aktywnych użytkowników miesięcznie • 2 dolary za użytkownika, jeśli organizacja ma między 1001 a 10 000 aktywnych użytkowników miesięcznie
•. 1 dolar za użytkownika, jeśli organizacja ma ponad 10 001 aktywnych użytkowników miesięcznie
Im mniej, tym taniej - to dobra zachęta, żeby większe firmy chciały korzystać z Workplace. Przekonać pracowników będzie łatwiej, bo Workplace działa podobnie do Facebooka.
Ale ma też kilka dodatkowych, przydatnych funkcji. Na przykład możliwość współpracy z innymi firmami. - Wszyscy członkowie tych grup muszą należeć do społeczności Workplace. Żaden z nich nie ma dostępu do danych innej firmy poza tymi umieszczonymi we wspólnej grupie - opisuje tę opcję Facebook. Kontakt różnych firm będzie więc bardzo wygodny. Facebook wie co robi, bo dzięki temu łatwiej będzie przyciągnąć partnerów - Workplace będzie się popularyzował za pomocą poczty pantoflowej.
Facebook w domu. Facebook w pracy. Facebook chce być odpowiedzialny za wszystko. I może mu się udać.
_ ab _