Rusza kampania społeczna "Przytul Hejtera"

Rusza kampania społeczna "Przytul Hejtera"

Rusza kampania społeczna "Przytul Hejtera"
17.04.2015 08:37, aktualizacja: 17.04.2015 10:17

16 kwietnia w Pałacu Prezydenckim została zainaugurowana kampania społeczna przeciwko przemocy werbalnej w Internecie Przytul hejtera. Jej celem jest uświadomienie młodzieży szkodliwości internetowego hejtu i mowy nienawiści, a także zaprezentowanie metod reagowania na te zjawiska.

Według badań z mową nienawiści w Internecie styka się 4 na 10 młodych ludzi (14-17 lat), a zjawiska zmasowanych ataków w sieci, tzw. cyberprzemocy, których elementem jest również przemoc werbalna, doświadczył już co piąty nastolatek w Polsce (21,5 proc.).

- Przemoc werbalna w sieci jest na tyle powszechnym zjawiskiem, że wielu internautów oswoiło się z tego typu wpisami i bagatelizuje tego typu sytuacje. Jednak dla wielu ofiar hejtu, wulgarna, negatywna ocena wyglądu, poglądów, czy umiejętności powoduje poważne, negatywne emocje, z którymi trudno im sobie poradzić - mówi Łukasz Wojtasik z Fundacji Dzieci Niczyje.

Jednym z elementów kampanii jest piosenka "Przytul hejtera" wraz z teledyskiem. Celem klipu jest przedstawienie fenomenu hejtu w sposób dowcipny i z przymrużeniem oka. W ramach kampanii przygotowano również spot telewizyjny, spot radiowy, reklamę prasową oraz serię materiałów graficznych (m.in. gify), które można wykorzystywać jako odpowiedź na hejt.

Dla młodzieży ze szkół ponadgimnazjalnych przygotowano scenariusz zajęć, który może być wykorzystywany przez nauczycieli do prowadzenia lekcji na temat przeciwdziałania hejtowi i mowie nienawiści.

Partnerem kampanii jest Facebook. Swoją misję portal realizuje również na polu zaangażowania w lokalne inicjatywy na rzecz bezpieczeństwa w sieci, realizowane w Internecie i poza nim.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (16)