Rozdano nagrody Adobe Creative Search 4 Ideas

7 października w klubie PIN UP Studio w Warszawie, odbyło się uroczyste rozdanie nagród laureatom konkursu Adobe Creative Search 4 Ideas - pierwszej edycji konkursu graficznego firmowanego przez polski oddział Adobe.

Rozdano nagrody Adobe Creative Search 4 Ideas
SKOMENTUJ

7 października w klubie PIN UP Studio w Warszawie, odbyło się uroczyste rozdanie nagród laureatom konkursu Adobe Creative Search 4 Ideas - pierwszej edycji konkursu graficznego firmowanego przez polski oddział Adobe. Przedmiotem konkursu było stworzenie kreacji kampanii społecznej Banków Żywności. Zwycięzcy w czterech kategoriach otrzymali nagrody w postaci pakietów graficznych Adobe Creative Suite 4 oraz nagród dodatkowych od sponsorów (Eizo, Epson, Wacom i Akademia Fotografii). Inną atrakcją dla uczestników konkursu był udział w warsztatach graficznych prowadzonych przez Piotra Janowczyka.

„Mam nadzieję, że konkurs Adobe stanie się corocznym wydarzeniem, stymulującym młodych, kreatywnych ludzi. Mam nadzieję, że zrobiliśmy jako jury dobry początek, przyznając nagrody najlepszym z nadesłanych w tym roku pracom”. powiedział Tomasz Tomaszewski – fotograf, członek Związku Polskich Artystów Fotografików. Zainteresowanie konkursem przekroczyło najśmielsze oczekiwania organizatorów. Do konkursu zgłoszono 648 - prac. Zadaniem konkursowym było stworzenie kreacji graficznej w jednej z czterech kategorii (grafika statyczna, grafika dynamiczna, video i kampania) promującej przeciwdziałanie marnowaniu żywności i walkę z niedożywieniem. Najpopularniejszą kategorią okazała się być grafika statyczna, w której zgłoszono aż 496 prac.

Adobe Creative Search 4 Ideas było wyzwaniem dla twórców grafiki, chcących zmierzyć potencjał swojej wyobraźni ze społecznie użytecznym celem. „Jesteśmy pod wrażeniem kreatywności uczetników konkursu oraz ciekawych realizacji jakie wykonali przy użyciu narzędzi Adobe”. powiedziała Klaudia Jaworska ,Senior Marketing Manager Adobe. Konkurs trwał od czerwca do połowy września. Najlepsze prace w poszczególnych kategoriach wybrało profesjonalne jury w składzie: Marek Borowski (Federacja Polskich Banków Żywności), Marianna Dobkowska (CSW), Magda Frankowska (STGU), Arkadiusz Łoś (Corporate Profiles Consulting), Tomasz Tomaszewski (Związek Polskich Artystów Fotografików). „Obrady jury konkursu Adobe były dla mnie zupełnie nowym i ciekawym doświadczeniem. Z nowoczesnym i bardzo użytecznym środkiem przekazu jakim jest grafika komputerowa miałem do czynienia po raz pierwszy na tak zaawansowanym poziomie” powiedział Tomasz Tomaszewski. Dodatkową atrakcją dla uczestników konkursu były warsztaty graficzne, prowadzone
przez znakomitego historyka sztuki, grafika i rysownika Piotrz Janowczyka. Warsztaty przybliżały możliwości takich produktów jak: pakiet ADOBE Creative Suite 4, monitory Eizo, tablety Wacom oraz drukarki Epson.

Wyniki konkursu

Pierwszą nagrodę w kategorii grafika statyczna otrzymała Monika Prus za pracę „Świnka”, drugą za pracę „Zmiana”. Elwira Zembrzuska, a trzecią za pracę „Pan Kromka” Maciej Ptaszyński. „Plakat „Pan Kromka” czytelnie, zabawnie i humorystycznie zachęca do podjęcia wyraźnego protestu wobec wyrzucania jedzenia do kosza” – skomentował Marek Borowski – Prezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności.

Obraz
© (fot. Adobe)

W kategorii grafika dynamiczna zwyciężył Maciej Kujawa za pracę „Wystarczy dla wszystkich”. Mariannna Dobkowska (historyk sztuki, kuratorka) tak uzasadniła swój wybór „Podoba mi się czytelny i pozytywny przekaz całej kampanii, której elementem jest banner. Autor nie straszy widza lecz zwyczajnie „bierze na warszat”. codzienne czynności, które często nie zostają przez nas poddane głębszej refleksji. Prosto i na temat”. Drugie miejsce zajął Wojciech Traczyk za pracę „Nie bądź wiewiór – szanuj orzecha”, a trzecie Maciej Ptaszyński za pracę „Pan Kromka”.

W kategori video, pierwsze miejsce zajął Jeremiasz Filipiak za „Zemsta ma wiele smaków”, drugie Maciej Ptaszyński za film „Pan Kromka”. i trzecie Jan Sikora za „Beztroskie, bezmyślne zakupy”.

Obraz
© (fot. Adobe)

W kategorii specjalnej - kampania zwyciężył Kamil Banach za „Nie marnuj żywności”. Nagrodę publiczności otrzymał natomiast Grzegorz Radomski za „Niedokarmiaj śmietników”. Osobne wyróżnienie przyznał także partner konkursu - Federacja Polskich Banków Żywności. Otrzymał je Maciej Ptaszyński za „Pana Kromkę”. „Spersonifikowana żywność w postaci „Pana Kromki”. jest z jednej strony komiczna, ale z drugiej drastyczna i przez to nie pozostawia widza obojętnego wobec problemu marnowania jedzenia. Protest „Pana Kromki” pokazuje, że źródłem marnowania żywności są nasze codzienne, nieprzemyślane decyzję” powiedział Prezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności – Marek Borowski. Maciej Ptaszyński okazał się być niekwestionowanym liderem konkursu zdobył aż trzy nagrody w różnych kategoriach oraz wyróżnienie od partnera konkursu – Banków Żywnosci.

Obraz
© (fot. Adobe)

Wybrane dla Ciebie

Nowa dostawa Su-35S. Rosja wyprodukowała więcej, niż straciła nad Ukrainą
Nowa dostawa Su-35S. Rosja wyprodukowała więcej, niż straciła nad Ukrainą
Polski zakład rozkręca produkcję amunicji. Jako jedyny produkuje pociski do Krabów
Polski zakład rozkręca produkcję amunicji. Jako jedyny produkuje pociski do Krabów
Bezpieczeństwo Polski. "NATO nie zaatakuje pierwsze"
Bezpieczeństwo Polski. "NATO nie zaatakuje pierwsze"
Ukryte jezioro i prehistoryczne ślady lawy na Saharze. Widać je z kosmosu
Ukryte jezioro i prehistoryczne ślady lawy na Saharze. Widać je z kosmosu
Koncepcja K9A3 już jest. Nowa wersja hitu eksportowego Korei Południowej
Koncepcja K9A3 już jest. Nowa wersja hitu eksportowego Korei Południowej
Wietnam i Rosja współpracują. W planach elektrownia atomowa i nie tylko
Wietnam i Rosja współpracują. W planach elektrownia atomowa i nie tylko
Polski astronauta nadal czeka na start. Są problemy z kapsułą Crew Dragon
Polski astronauta nadal czeka na start. Są problemy z kapsułą Crew Dragon
"Żniwiarze" z nowymi możliwościami. Tego chce USSOCOM
"Żniwiarze" z nowymi możliwościami. Tego chce USSOCOM
Przełomowe badania nad traumą. To może pomóc "oduczyć się" strachu
Przełomowe badania nad traumą. To może pomóc "oduczyć się" strachu
Rosjanie intensyfikują ataki. Ponad setka Shahedów nad Ukrainą
Rosjanie intensyfikują ataki. Ponad setka Shahedów nad Ukrainą
Wybrali nowy rząd. Zmieniają podejście do dostaw broni dla Ukrainy
Wybrali nowy rząd. Zmieniają podejście do dostaw broni dla Ukrainy
Podziemne rezerwuary wodne. Kolonizacja Marsa coraz bliżej
Podziemne rezerwuary wodne. Kolonizacja Marsa coraz bliżej