Rosja otrzymała ulepszony "latający radar". Siódmy A‑50U już po modernizacji
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Rosyjskie Siły Powietrzne otrzymały siódmy zmodernizowany samolot dalekiego zasięgu A-50U. "Latający radar" wyposażono m.in. w nowy podsystem komputerowy Szmiel-M od koncernu Wega.
Jak informuje rosyjska państwowa agencja prasowa TASS, Grupa Wega i Beriev Aircraft Company dostarczyły rosyjskim Siłom Powietrznym siódmy zmodernizowany samolot dalekiego zasięgu A-50U. Wojsko wykorzystuje maszyny do wykrywania, śledzenia i identyfikacji celów powietrznych, naziemnych i morskich, przesyłania danych do stanowisk dowodzenia, a także naprowadzania myśliwców na cele i przeprowadzania kontrataków na wrogie siły.
Rosja zyskała siódmy zmodernizowany "latający radar"
"Samolot został zmodernizowany w ramach szeroko zakrojonego programu odnowy floty samolotów dalekiego zasięgu obserwacji powietrznej, zgodnie z planem zamówień obronnych. Samolot może wykrywać zupełnie nowe typy samolotów, a jednocześnie może śledzić większą liczbę celów i kierować większą liczbę myśliwców do celów niż poprzednia generacja" – poinformowało w środę, 29 grudnia biuro prasowe Rostec.
Zmodernizowany A-50U otrzymał nową, sprawniejszą i szybszą elektronikę, która zwiększa funkcjonalność jego oprogramowania i nowy system nawigacyjny. Według Rostec zamontowanie lżejszego sprzętu w samolocie zwiększa jego zasięg operacyjny, a także czas realizacji zadań bojowych. Kolejny zmodernizowany "latający radar" ma trafić do Sił Powietrznych Rosji w 2023 roku.
Samolot A-50U ma długość 46,5 m, rozpiętość skrzydeł 50,5 m, wysokość 14,7 m. Został wyposażony w cztery silniki turbowentylatorowe Soloviev D-30KP, które pozwalają mu latać z maksymalną prędkością 800 km/h i osiągać maksymalny zasięg do 9000 km. Oprócz standardowego wyposażenia na pokładzie A-50U można znaleźć miejsce do odpoczynku czy kuchnię, których nie było w poprzednich wersjach.